Programma manager woningbouw
Gemeente Westerveld
Parttime
Drenthe
Geplaatst 4 maanden geleden
Vacature kenmerken
De gemeente Westerveld staat voor een grote woning(bouw) opgave, die zowel kwantitatief als kwalitatief van aard is. De opgave betreft het toevoegen van 1.000 woningen aan de bestaande woningvoorraad in de periode t/m 2030. Dit vraagt om een afdeling overstijgende aanpak, waar diverse collega’s van verschillende teams bij betrokken zullen zijn. Ook moet er verbinding gelegd worden met het gemeentebestuur en externe partners zoals de provincie, corporaties en ontwikkelende bouwers.
Als programmamanager wonen schep je voorwaarden om het programma wonen en de woningbouw
zo optimaal mogelijk te laten werken. Je zorgt voor beweging en dynamiek in
zowel de eigen organisatie als bij externe partners. Dit door zo mogelijk nieuwe werkwijzen
te introduceren en aanpassingen in de bestaande (interne) processen voor te stellen, met
als doel om de woningbouw te versnellen. Je bent verantwoordelijk voor het proces en voor het verbinden van zowel interne- als externe partners. Samen met de projectondersteuning zorg je voor de beheersing van het project, de organisatie van de besluitvorming en de afstemming naar de omgeving.
Concreet bevatten je werkzaamheden onder andere de volgende activiteiten:
- Verantwoording afleggen aan de stuurgroep o.b.v. een rapportage;
- Voorzitten van de projectgroep en het borgen van de daar gemaakte afspraken;
- Adviseren en coachen van projectleiders van de diverse projecten;
- Aanspreekpunt zijn van zowel interne als externe partners m.b.t. de realisatie van de woningbouwopgave
Wie ben jij?
Wij zijn op zoek naar een ervaren programmamanager. Jij hebt je sporen verdiend in het ruimtelijk domein. Je bent politiek sensitief en bent in staat de verbinding te maken tussen de wensen en mogelijkheden van de op beleid gerichte collega’s (intern) en de op ontwikkeling gerichte bedrijven (extern). Jij vindt de juiste argumenten om draagvlak te vinden en te behouden voor de voorgestane plannen en je bent hierin vindingrijk als het gaat om de routes vinden die naar het beoogde doel leiden.
Daarnaast;
- Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van Planologie, Ruimtelijke Ontwikkeling en / of Sociale Geografie;
- Je hebt minimaal 3 jaar recente werkervaring in een soortgelijke functie bij een gemeentelijke organisatie;
- Je hebt aantoonbare affiniteit met ontwikkelingen op het gebied van wonen;
- Je kent de dynamiek van werken in een gemeente en hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
Eisen
- Kandidaat beschikt over een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van Planologie, Ruimtelijke Ontwikkeling en / of Sociale Geografie
- Kandidaat heeft minimaal 5 jaar recente werkervaring in een soortgelijke functie
Wensen
- De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
- Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
- Politieke sensitiviteit
- Plannen en organiseren - Kandidaat heeft aantoonbare affiniteit met ontwikkelingen op het gebied van wonen
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar recente werkervaring in een soortgelijke functie bij een gemeentelijke organisatie
Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.