Parttime
Flevoland
Geplaatst 4 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

05-07-2024

Aantal uur per week

16 uur p/w

Einddatum

05-07-2025

Standplaats

Lelystad

Deadline

04-07-2024

Uurtarief

125 euro p/u

Sector

Infra



In Flevoland ligt circa 200 Km. vaarten. Deze vaarten hebben een belangrijke functie. Ze zorgen dat de provincie bereikbaar is via het water. De oevers van de vaarten spelen een cruciale rol in het waarborgen van een veilige scheepvaart, de doorstroming van het water en de bescherming van het achterland. Het overgrote deel van de oeverbeschermingsconstructies is in de jaren ’60 en ’70 van de vorige eeuw aangelegd. Deze constructies bereiken inmiddels het eind van hun technische levensduur.

Op basis van een inventarisatie van alle vaarten in de provincie is besloten de vaarten gefaseerd en risico gestuurd aan te pakken middels het meerjarenprogramma (MJP) Oeverbescherming. Dit programma heeft tot doel op een zo effectief en efficiënt mogelijke manier grootschalig onderhoud en waar nodig vervanging te realiseren. Vanuit de afdeling Infra is het IPM-team van het MJP Oeverbescherming de voorbereiding van het eerste project gestart. Het programma is momenteel bezig om ook het tweede project op te starten.

Opdracht
Ter opvolging van de huidige inhuurovereenkomst van de omgevingsmanager is het programma op zoek naar een omgevingsmanager. De omgevingsmanager is de spil tussen het project en de maatschappelijke omgeving van het project. Hij/zij is de moderator van alle belangen die van invloed zijn op het project. Vanuit die invalshoek adviseert hij in het IPM team over de wijze waarop met de belangen van interne en externe belanghebbenden dient te worden omgegaan. Hieruit vloeit voort dat de omgevingsmanager verantwoordelijk is voor de benodigde publieke procedures. Afstemming op ambtelijk en maatschappelijk niveau is de kerntaak van de omgevingsmanager.

Benodigd aantal professionals
1.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: Dinsdag fysiek aanwezig op het kantoor van de provincie in Lelystad. De overige uren zijn flexibel.
De opdracht zal worden uitgevoerd gedurende een periode van 48 weken. Gedurende deze periode wordt rekening gehouden met een verlofperiode van 4 weken waarin de Opdrachtnemer niet actief zal zijn. Voor eventuele verlengingen van de opdracht zal een periode van 24 weken worden aangehouden, waarin 2 weken verlof zijn opgenomen."

Competenties

  • Leidinggeven/sturen;

  • Teamspeler;

  • Klantgericht;

  • Proactief;

  • Communicator;

  • Besluitvaardig;

  • Omgevingsbewust;

  • Organisatie- en bestuurlijk sensitief;

  • Netwerkvaardig.


Cv-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het cv dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.

Planning en meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 27 juni 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 1 juli 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De gesprekken bij de provincie zijn gepland op donderdag 11 juli 2024 tussen 09.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 9 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.

Eisen



  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Aanwezigheid elke week op dinsdag op het provinciehuis in Lelystad, overige uren zijn in overleg;

  • Beschikbaar per 1 juli 2024 voor 16 uren per week gedurende de looptijd van de opdracht.

  • Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en toebehoren. Indien nodig stelt de opdrachtgever een token ter beschikking;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met oever vervangingsprojecten, aangetoond met tenminste 1 project in de afgelopen 3 jaar

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van omgevingsmanagement

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met minimaal 5 publieke stakeholders binnen één project (benoem duidelijk bij welk project hier sprake van is geweest)

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar (in dienst of gedetacheerd) bij een lagere overheid (te weten: een provincie, waterschap of een gemeente)

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als Omgevingsmanager van een infrastructureel project ter waarde van minimaal 10 miljoen euro (benoem dit duidelijk in het cv.)

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het werken in een IPM-rol


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.