Fulltime
Noord-Holland
Geplaatst 4 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG8, SDG9

Startdatum

28-06-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

28-12-2024

Standplaats

Hilversum

Deadline

27-06-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Financieel Economisch, Media, Overheid



Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
We zoeken een senior beleidsadviseur economie en media ad interim, die zelfstandig een aantal taken binnen het team kan verrichten.

1. Ontwikkeling van economisch beleid, waarbij visie en uitvoering hand in hand gaan. Concreet vragen we je mee te werken aan de ontwikkeling van de Economische Visie voor de volgende onderwerpen:



    • Inzet op een diverse(re) economische samenstelling. Dit betekent dat we naast de grootste sector Media (27% van de Hilversumse banen) ook inzetten op andere sectoren. De tweede grote sector in Hilversum is ‘zorg, gezondheid en sport’. Hoe brengen we ambities die o.a. vastliggen in de diverse gebiedsontwikkelingen verder door koppeling aan het bovenregionale ecosysteem en zorgen we voor innovatie? Daarnaast willen we ook meer inzetten op stadsverzorgende economie. Wat is hiervoor nodig, hoe gaan we dit met de stad doen en met welke instrumenten?

    • Start up & scale up beleid voor de sector media en andere sectoren. De fysieke doorontwikkelingsmogelijkheden, betaalbaarheid van ruimte voor jonge innovatieve bedrijven en de ontsluiting van de mediacampus is belangrijk. Je werkt deze opgave met o.a. ROM Regio Utrecht en Mediacampus.nl verder uit.

    • Circulaire economie: de transitie naar een duurzame en circulaire economie is één van de grotere opgaven waar het bedrijfsleven (en de maatschappij) voor staat. In het nationale programma Ruimte voor Economie van het Ministerie van Economische Zaken wordt gesteld dat deze transitie 15% additionele fysieke ruimte vraagt. Hoe gaan we dit accommoderen/faciliteren? In de economische visie moet hier duidelijkheid over komen.




2. Voorkomende werkzaamheden die worden toegewezen aan het team Economie en Media.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 3 juli 2024 tussen 14.30 uur tot 16.30 uur en donderdag 4 juli 2024 tussen 09.30 uur tot 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 1 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening of Economie;

  • Minstens 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met ruimtelijk economische beleidsvorming.


Wensen



  • Aantoonbare opleiding op minimaal wo master niveau op het gebied van Ruimtelijke Ordening of Economie.

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het vormen van beleid voor start-ups, broedplaatsen én scale-ups(benoem dit duidelijk in het cv);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met werken bij een gemeentelijke beleidsafdeling economie;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met werken in politiek/bestuurlijke omgeving;


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.