Parttime
Flevoland
Geplaatst 5 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16, SDG17, SDG9

Startdatum

19-06-2024

Aantal uur per week

16 uur p/w

Einddatum

19-06-2025

Standplaats

Lelystad

Deadline

18-06-2024

Uurtarief

115 euro p/u

Sector

ICT Informatievoorziening, Overheid, Project- en Programmamanagement



Provincie Flevoland zet vol in op de digitale transitie. Onderdeel van deze digitale transitie is het thema ‘Informatie Open en Transparant’. De resultaten binnen dit thema zijn randvoorwaardelijk voor de digitale transitie. Het voldoen aan wet- en regelgeving is daarbij vanzelfsprekend essentieel, waarbij voor deze uitvraag specifiek wordt ingezet op compliancy aan de Wet digitale overheid (Wdo) en de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv).

De Wdo heeft als doel het regelen van het veilig en betrouwbaar kunnen inloggen voor Nederlandse burgers en bedrijven bij de (semi-)overheid. De wet stelt daarnaast open standaarden verplicht. Hiermee implementeert Nederland de EU-richtlijn over toegankelijkheid van overheidswebsites en apps. De wet is vanaf 1 juli 2023 van kracht en wordt gefaseerd ingevoerd.

De Wmebv treedt naar verwachting op 1 januari 2025 in werking. Hiermee krijgen inwoners en ondernemers het recht om officiële berichten digitaal aan gemeenten en andere overheidsorganisaties te versturen. De beide wetten hebben een relatie met elkaar en met de Wet open overheid (Woo). Invoering van deze laatste wet loopt al. De voorbereiding van de Wdo is deels gebeurd

Opdracht
Door de Wet Modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv), krijgen inwoners en ondernemers het recht om digitaal met de overheid te communiceren. De overheid is verplicht elektronische kanalen aan te wijzen die burgers en ondernemers daarvoor kunnen gebruiken én moet deze bekend maken. Voor alle diensten geldt dat de papierenweg openblijft, tenzij een specifieke wet anders voorschrijft.

Bij het gebruik van de digitale weg gelden nieuwe waarborgen, zoals notificatie, ontvangstbevestiging en termijnverlenging bij storing. Ook moeten berichten voldoen aan de eisen zoals benoemd zijn in andere informatie wetten zoals de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en de Wet digitale overheid. Deze laatste wet heeft impact op de betrouwbaarheidsniveaus zoals wij die nu hanteren binnen provincie Flevoland.

De opdracht is om het berichtenverkeer van Provincie Flevoland te laten voldoen aan de eisen die staan beschreven in de Wmebv en de berichten te toetsen op het juiste betrouwbaarheidsniveau. Hierbij moet er ook worden voldaan aan de overige wettelijke eisen rondom digitale dienstverlening.

Als projectmanager maak je een projectopdracht, breng je de huidige situatie in kaart, maak je een plan van aanpak en zet je stappen in de implementatie. Dit doe je in samenspraak met de betrokken collega’s binnen de provincie Flevoland.

Competenties

  • Projectmanagementvaardigheden;

  • Verantwoordelijkheid (actie ondernemen);

  • Zelfstandig en pragmatisch in aanpak;

  • Oordeelsvorming (afwegen);

  • Samenwerken;

  • Resultaatgericht (formuleert resultaten);

  • Organisatiesensitief.


Werkdagen
De werkdagen worden in onderling overleg vastgesteld, uiteraard rekening houdend met vakanties en zon- en feestdagen.

De gesprekken bij de provincie zijn gepland op woensdag 26 juni 2024 tussen 13.00 uur en 16.00 uur en vinden fysiek plaats in het provinciehuis. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 24 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.

Eisen



  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Aantoonbare werkervaring met het implementeren van de Wmebv en de Wdo binnen een organisatie, beschrijf dit aan de hand van een concreet voorbeeld of voorbeelden wat jouw rol en werkzaamheden hierbij waren;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een functie als projectleider op het snijvlak van verandermanagement, informatiemanagement én projectmanagement binnen een overheidsorganisatie, beschrijf dit aan de hand van een concreet voorbeeld of voorbeelden wat jouw rol en werkzaamheden hierbij waren;


Wensen



  • Aantoonbare kennis van informatiewetgeving Wmebv én Wdo;
    a. Aantoonbare kennis van informatiewetgeving Wmebv én Wdo in 1 project of opdracht; (0 pt)
    b. Aantoonbaar kennis van informatiewetgeving Wmebv én Wdo in 2-3 projecten of opdrachten; (10 pt)
    c. Aantoonbare kennis van informatiewetgeving Wmebv én Wdo in minimaal projecten of opdrachten. (20 pt)

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider invoering digitale wetgeving bij gemeenten en/of provincies;
    b. 3 tot 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider invoering digitale wetgeving bij gemeenten en/of provincies; (25 pt)
    c. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider invoering digitale wetgeving bij gemeenten en/of provincies; (50 pt)
    Tot 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider invoering digitale wetgeving bij gemeenten en/of provincies; (0 pt)

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projecten op het gebied van digitale dienstverleningsprocessen voor de overheid;
    a. Tot 2 jaar aantoonbare werkervaring met projecten op het gebied van digitale dienstverleningsprocessen voor de overheid; (0 pt)
    b. 3 tot 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projecten op het gebied van digitale dienstverleningsprocessen voor de overheid; (15 pt)
    c. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projecten op het gebied van digitale dienstverleningsprocessen voor de overheid; (30 pt)


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.