Parttime
Overijssel
Geplaatst 5 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG4, SDG9

Startdatum

01-07-2024

Aantal uur per week

16 uur p/w

Einddatum

31-05-2025

Standplaats

Enschede

Deadline

17-06-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Onderwijs Wetenschap Cultuur, Overheid



Unieke collecties met historisch materiaal over onder meer families en bedrijven in de regio. Kilometers overheidsdocumenten ouder dan twintig jaar. Jij als collectiebeheerder Stadsarchief zorgt dat dit bijzondere erfgoed van de gemeente Enschede en de gemeente Losser goed bewaard blijft. En samen met je 6 collega’s zoals een archivist en tientallen vrijwilligers ben je ervoor verantwoordelijk dat onze archieven en collecties nu en in de toekomst optimaal toegankelijk zijn voor iedereen, ook digitaal!
Begeleider collectiebeheerder en inventarisator Stadsarchief   
8 tot 24 uur per week 

TEAM STADSARCHIEF
Unieke collecties met historisch materiaal over onder meer families en bedrijven in de regio. Kilometers overheidsdocumenten ouder dan twintig jaar. Team Stadsarchief en tientallen vrijwilligers zorgen ervoor dat onze archieven en collecties nu en in de toekomst optimaal toegankelijk zijn voor iedereen, ook digitaal!

WAT GA JE DOEN
Wij zoeken een begeleider als ondersteuning van onze junior collectiebeheerder en inventarisator. Wij zoeken naar iemand die ervaring heeft in een Depot omgeving en deze junior kan ondersteunen met theoretische en praktische adviezen o.b.v. zijn/ haar ervaring. Het doel is om de nieuwe collega’s een vliegende start te geven, een soort training in de praktijk en on the job.

Dit mag in deeltijd, bijvoorbeeld 2 dagen in de week. Wij zoeken iemand met ervaring als collectiebeheerder met veel kennis over het maken van een beschrijvende inventaris
Je bent de drijvende kracht en inhoudelijk deskundige achter het behoud en beheer van onze analoge archieven en collecties.

Kortom; jij bent in alle opzichten de voortrekker in het beheer van archieven en collecties in de gemeentelijke archiefbewaarplaats.

WAT VRAGEN WE VAN JE

  • Minimaal hbo-niveau.

  • Het diploma Archivistiek A of B (of een gelijkwaardige opleiding), eventueel aangevuld met specialistische cursussen.

  • Ruime ervaring met informatiebeheer bij overheden.

  • Kennis van en ervaring met standaarden en technieken voor materieel beheer, intellectueel beheer en publiekspresentatie van archieven en collecties.

  • Je bent deskundig op het gebied van het bewerken, beheren en ontsluiten van analoge, digitale en hybride archieven en van digitale dienstverlening;

  • Je hebt kennis van en ervaring met standaarden en technieken voor materieel beheer, intellectueel beheer en publiekspresentatie van archieven en collecties;

  • Je hebt ervaring met informatiebeheer bij overheden;

  • Je bent in staat om snel brede kennis van de aanwezige archieven en collecties eigen te maken;

  • Je hebt aantoonbare ervaring in het LEAN werken of continu verbeteren.


COMPETENTIES: 

  • Je kunt organiseren en plannen

  • Je hebt aandacht voor details

  • Je bent besluitvaardig

  • Je bent vakgericht

  • Je beschikt over inlevingsvermogen

  • Je kan goed samenwerken

  • Je bent politiek sensitief


Eisen



  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden door Opdrachtgever vergoed.

  • Kandidaat heeft ruime ervaring met informatiebeheer in een DEPOT omgeving bij overheden. Let op. Dit dient gemotiveerd in CV te zijn opgenomen (Zonder deze ervaring komt de kandidaat niet door de selectie heen.)

  • Kandidaat is digitaal vaardig en kennis van archiefbeheersystemen.


Wensen



  • Kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding.

  • Kandidaat heeft een diploma Archivistiek A of B (of een gelijkwaardige opleiding), eventueel aangevuld met specialistische cursussen.

  • Kandidaat heeft ervaring met Ervaring met Atlantis

  • Kandidaat heeft ervaring met het maken van een beschrijvende inventaris.
    (Graag gemotiveerd in CV vermelden)

  • Kandidaat is deskundig op het gebied van het bewerken, beheren en ontsluiten
    van analoge, digitale en hybride archieven en van digitale dienstverlening; Om deze punten te bemachtigen dient dit gespecificeerd in het CV te zijn omschreven.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.