Fulltime
Groningen
Geplaatst 5 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG8, SDG9

Startdatum

01-07-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

31-12-2024

Standplaats

Zuidhorn

Deadline

16-06-2024

Uurtarief

100 euro p/u

Sector

Financieel Economisch, Overheid



Als financieel adviseur werk je in het hart van onze gemeentelijke organisatie. In een bruisend gemixt team mag jij je richten op zowel het fysieke- als het sociale domein. Daarin krijg jij alle ruimte om actief mee te denken en initiatief te tonen. En dat hebben we ook nodig. Want in een continu veranderende en lerende organisatie kunnen we jouw financiële expertise goed gebruiken. Zo draag jij bij aan een duurzaam gezond financieel huishouden.
Wat ga je doen?Met open armen word je iedere dag ontvangen door je collega's van de afdeling Financiën en het fysieke- en sociale domein. Niet echt natuurlijk, we willen je niet afschrikken. Maar om je een beeld te geven, dat je meer dan welkom bent en wij je meesterkennis als financieel adviseur graag omarmen. Met gemak adviseer jij teamleiders, beleidsmedewerkers en projectleiders met inzichtelijke financiën en doortastende analyses. Hierin bespreek je afwijkingen en leg je de link tussen cijfers en beleid. En met het oog op het ravijnjaar ligt er een extra enorme uitdaging voor ons om de begroting rond te krijgen. Daarbij draai jij je hand niet om in het geven van een kritische blik of het leveren van een belangrijke vakinhoudelijke bijdrage van onze gemeentelijke ambities.
Als financieel adviseur weet jij je weg binnen de wereld van de gemeentefinanciën wel te vinden. Je hebt veel contact met collega's over het afstemmen van P&C-producten, budgetten en planning. Elke maandag trap je de week af met het team financiën waarin je de planning voor de week bespreekt. Jouw specifieke uitdaging is het ondersteunen van het fysieke- en sociale domein. In het sociale domein gaat het om de teams die zich bezighouden met advies, beleid, relaties en met inwonerszaken. In het fysieke domein gaat het om duurzaamheid, wonen en buitengebied.
Concreet werk je daarnaast als financieel adviseur aan P&C-documenten en hieronder vallen:

  • Begroting

  • Perspectiefnota

  • Bestuursrapportage

  • Jaarrekening


Bij onze gemeente mag je je richten op meerdere domeinen, hechten we waarde aan je initiatieven en kom je in een gemixt team met een diversiteit aan persoonlijkheden. Daarbij zijn we open en eerlijk naar elkaar. Bovendien zijn onze werklocaties makkelijk bereikbaar en is er voldoende parkeergelegenheid.
 

Kandidaatomschrijving


Als financieel adviseur heb je een duidelijke visie op finance & control binnen een gemeentelijke organisatie. Als mens ben je open en toegankelijk en een echte verbinder die met lef, een flinke dosis humor en vakkennis invloed kan uitoefenen. Het is jouw missie om een bijdrage te leveren in het financieel gezond houden van ons huishouden.
Je hebt een scherp analytisch vermogen waarmee je financiële- en bedrijfseconomische vraagstukken makkelijk doorgrondt om die vervolgens met heldere adviezen en rapportages toegankelijk te maken voor collega's.
Daar voeg jij aan toe:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding gericht op financiën, (bedrijfs)economie, accountancy of bedrijfskunde.

  • Je hebt relevante ervaring opgedaan als financieel adviseur bij een gemeente waar het geven van financieel advies een belangrijk onderdeel is geweest.

  • Je hebt een gezonde ambitie en volgt de ontwikkelingen op je vakgebied om daarmee de organisatie te faciliteren en jezelf continu te blijven ontwikkelen.


 

Interviewplanning


De gesprekken vinden plaats op 20 juni

Toelichting op rooster


32 tot 36 uur per week

Eisen



  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding gericht op financiën, (bedrijfs)economie, accountancy of bedrijfskunde.

  • Je hebt relevante ervaring (minimaal 3 jaar bij een gemeente) opgedaan als financieel adviseur waar het geven van financieel advies een belangrijk onderdeel is geweest.

  • Minimaal 2 dagen op kantoor aanwezig.

  • Minimaal 32 uur per week beschikbaar.

  • Start zo snel mogelijk, uiterlijk 1 juli


Wensen



  • Aantoonbare ervaring met de doorontwikkeling van de financiële functie
    Weging: 25 %

  • Ervaring met een bezuinigingsopgave
    Weging: 25 %

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Klik met het team. Toetsen op een hands-on mentaliteit.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.