Fulltime
Utrecht
Geplaatst 2 jaar geleden
2023-04-20

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG8

Startdatum

Z.S.M.

Aantal uur per week

32-36 uur p/w

Duur opdracht

6 (met optie tot verlenging)

Standplaats

Utrecht

Sector

ICT Informatievoorziening, Overheid



Gemeente Utrecht zoekt een ervaren collega voor de inkoop van IT. Ben jij een goede en gedreven Inkoper? Utrecht is één van de snelst groeiende steden van Nederland. Dit vraagt van de gemeente dat ze een sterke focus heeft op het begeleiden van deze groei zodat de stad aantrekkelijk, leefbaar en inspirerend is én blijft voor de inwoners, ondernemers en bezoekers. Domstad IT is de afdeling, die binnen Gemeente Utrecht werkt aan het ontwikkelen, leveren en beheren van IT-systemen.

We leveren daarmee een bijdrage aan de realisatie van de strategische opgaven van de stad. Binnen DomstadIT dragen we een warm hart toe aan de Agile realisatie principes. Dit is tevens één van de realisatie principes van de Common Ground visie van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG).

Onderdeel van DomstadIT is het team Contract- en Leveranciersmanagement (CLM). Dit team doet de inkoop, contract-, leverancier- en het software asset management voor gemeentelijke IT-systemen. Het team is op zoek naar versterking met een ervaren Contract-, Leverancier manager.

Dit is je werk
Als decentraal inkoper werk je samen met meerdere collega’s in het team CLM. Binnen de afdeling willen we graag jouw kennis, ervaring en enthousiasme inzetten voor het ondersteunen van de lijnmanagers bij hun inkoop maar ook het contractmanagement hierop. Dit in een actieve en trekkende rol. Je gaat uitvoering geven en bijdragen aan de verbetering van het gemeentelijke sourcing- en innovatiebeleid voor ICT.

Functie omschrijving
De Inkoper, Contract- en Leveranciersmanager ICT is verantwoordelijk voor het inkopen tot aan de EU grens en het contractmanagement hierop. Is aanspreekpunt in het ICT inkoopproces voor de proces- en contracteigenaren wat betreft inkoopbehoefte.

Dit ga je doen
1. Inkoop
2. Contractmanagement

Ad 1. Decentrale inkoop
Aanspreekpunt voor budgethouders/aanvragers over een inkoopbehoefte en adviseert met betrekking tot inkoop en aanbestedingsbeleid van de gemeente Utrecht, in samenwerking met centrale inkoop;
-Inventariseren van de (te verwachten) inkoopbehoeften in het organisatieonderdeel als input voor het inkoop jaarplan en de
gemeente brede aanbestedingskalender.
-Aanspreekpunt voor de relevante productgroep eigenaren voor
  -het vertalen van de betreffende productgroep strategie in inkooptrajecten.
  -informatie van gebruikers of de markt, voorstellen tot standaardisatie, bundeling of samenwerking.
-Toetst op rechtmatigheid en mogelijke afwijkingen van de kaders.
-Afweging maken en advies geven hoe de opdracht ingekocht moet worden om de beste kwaliteit-prijsverhouding te krijgen, in ogenschouw nemend de maatschappelijke doelstellingen (MKB, duurzaamheid en social return), het juridisch kader en streeft naar optimalisatie door onder andere bundeling van inkopen.
-Proces begeleiden van inkooptrajecten.

Ad 2. Contractmanagement
-Participeert in het aanbestedingstraject en voert hierbij de regie over afdeling brede en
vakoverstijgende trajecten.
-Bewaakt de contractafspraken en adviseert contracteigenaar over contractmanagement (o.a. in gebreke stelling; verlenging; opzegging; ontbinding)
-Toetst offertes op afspraken contractafspraken.
-Rapporteert leveranciersprestatie en financiën aan de contract eigenaren en per kwartaal richting het management.
-Escalaties naar de leverancier.
-Signaleert tijdig einddatums van contracten naar contracteigenaar en life cycle management.

Functie eisen
-WO werk- en denkniveau;
-Minimaal Nevi 1 publiek diploma (of daarmee gelijk)
-Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met inkoop- of contractmanagement van ICT en informatievoorziening.
-Aantoonbare ruime ervaring met het voorbereiden en uitvoeren van complexe ICT Europese aanbestedingen bij de (semi) overheid, en met het opstellen en beoordelen van aanbestedingsstukken voor Cloud en outsourcing trajecten waarbij ook security (AVG) uitgebreid aan bod kwam.
-Aantoonbare ervaring met onderhandelingen en besprekingen voeren met leveranciers waarbij er sprake is van een grote mate van tegengestelde belangen.
-Het ontwikkelen en onderhouden van een relatienetwerk.
-Aantoonbare ervaring met contractmanagement en veranderprocessen.
-Aantoonbare ervaring met projectmatig werken ín multidisciplinaire teams.
-Integer, klantgericht en stressbestendig.
-Analytisch ingesteld en kunt goed anticiperen en communiceren.

Competenties
In de uitvoering van ons werk staan de vier gemeentelijke kernwaarden centraal: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar. Ze komen tot uiting in onze heldere afspraken, servicegerichte en flexibele werkhouding, scherpe (financiële) planning en betrouwbare inzet.

Van onze medewerkers verwachten we dat ze – vanuit deze kernwaarden - hun persoonlijke vaardigheden en vakkennis verder ontwikkelen.

DomstadIT verwacht van de medewerkers dat zij, ongeacht hun positie in de organisatie, werken in het belang van het grotere geheel van de afdeling en daarvoor brede basisvaardigheden hebben of ontwikkelen en de kennis m.b.t. de specialisatie actueel houden.

Ben of ken jij iemand die geïnteresseerd is in deze vacature? Neem dan contact op met Niek Ros op +31 6 57 48 86 15 of via info@sdginterim.nl


Deze opdracht is gesloten, je kan niet meer reageren.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.