Fulltime
Gelderland
Geplaatst 8 uur geleden
03-12-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

01-01-2025

Aantal uur per week

32 uur p/w

Einddatum

31-07-2025

Standplaats

Nijmegen

Deadline

03-12-2024

Uurtarief

130 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Financieel Economisch, ICT Informatievoorziening, Management



De afdeling Financiën van de gemeente Nijmegen staat de komende jaren voor belangrijke uitdagingen op het gebied van automatisering, digitalisering en datagedreven werken. Op korte termijn implementeren we een nieuw financieel systeem dat diverse nieuwe kansen en mogelijkheden biedt. We worden ook geconfronteerd met vragen op  gebied van AI en robotisering en hoe dit toepasbaar is binnen ons werk. Ook zoeken we naar mogelijkheden om het datagedreven werken binnen de afdeling te verbeteren op het vlak van inzet en adoptie van rapportages en dashboards. Om in te kunnen spelen op deze ontwikkelingen moeten we de manier waarop we ons organiseren en onze informatievoorziening managen verder professionaliseren. Daarom willen we een adviseur inhuren die ons helpt richting te geven aan deze transformatie. Je rapporteert de voortgang van het project aan het hoofd Bedrijfsadministratie en Informatievoorziening en het MT Financiën en onderhoudt een functionele lijn naar het centrale team van informatiestrategen (bureau I&A).

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste verantwoordelijkheden binnen deze inhuuropdracht zijn:

       - Informatiemanagement opzetten

Uitwerken van een advies en implementatieplan voor de professionalisering van de IV-organisatie van de afdeling Financiën van de Gemeente Nijmegen. Dit zorgt ervoor dat financiële processen en besluitvorming optimaal ondersteund zijn en blijven door betrouwbare informatievoorziening. Dit is gericht op de facetten:

  • Processen voor strategievorming voor informatievoorziening.

  • Beheer iPortfolio (projectportfolio).

  • Processen voor beheer van informatiesystemen.

  • Afspraken voor rapportagebeheer.

  • Governance (beschrijven van rollen en verantwoordelijkheden voor data, systemen en processen)

  • Processen voor innovatie en technologie 

  • Beveiliging en compliance

    - Concretiseren van het takenpakket voor de te creëren functie van Senior Informatieadviseur Financiën 
    Duidelijke afbakening en specificatie van de verantwoordelijkheden van de Senior Informatieadviseur Financiën, met focus op strategisch informatiemanagement. Dit levert een concretisering op van het bijgevoegde functieprofiel. 
     

    - Voorbereiding voor verdere ontwikkeling 

  • Het creëren van een solide basis waarop de toekomstige ontwikkeling van het informatiemanagement kan voortbouwen, met oog voor innovatie en efficiëntieverbetering.

  • Het vormen van een interdisciplinair team bestaande uit functioneel beheerders, BI-specialisten, en andere relevante IT-professionals binnen de financiële afdeling dat past bij de toekomstige situatie.  

  • Levert een bijdrage aan het opzetten van een governance-structuur op waarin regelmatige overleggen worden gehouden tussen de Senior Informatieadviseur Financiën, de Senior Financieel adviseur(s) en het centrale team van informatiestrategieteam (bureau I&A).

    - Adviseren in lopende vraagstukken op de informatievoorziening 
    Inhoudelijke adviezen verstrekken op lopende inhoudelijke vraagstukken binnen de informatievoorziening op het gebied van processen, systemen en data. Op dit moment lopen er voornamelijk vraagstukken op de implementatie en adoptie van dashboards op het gebied van bedrijfsvoering en financiën.
     


De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-01-2025, of zo snel mogelijk daarna, tot en met 31-07-2025 voor 24- 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen



  • Aantoonbaar door opleiding en/of werkervaring beschikkend over hbo- niveau;

  • Aantoonbaar ervaring bij meerdere opdrachten waarbij het doorontwikkelen van teams en functies mbt IV- management centraal staat;

  • Aantoonbaar ervaring met het werken en implementeren van informatiemanagement;

  • Aantoonbaar expertise dmv opleiding op het gebied van het inrichten van IV- management en IV- procesoptimalisatie;

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-01-2025, of zo snel mogelijk daarna, tot en met 31-07-2025 voor 24- 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Je bent beschikbaar op maandag, dinsdag en donderdag;

  • Je bent minimaal 50% op locatie aanwezig.

  • Je hebt aantoonbaar minimaal 1 jaar kennis van en ervaring met het verbeteren van de manier waarop informatiemanagement wordt ingezet binnen een overheidsorganisatie;

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
    (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
    NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.)


Wensen



  • Aantoonbaar ervaring binnen een gemeente; Geef maximaal 3 relevante voorbeelden. Elk overtuigend voorbeeld scoort 10% ;

  • Aantoonbaar ervaring met IV-organisatie gericht op datagedreven werken die relevant is voor de publieke sector, en bekendheid met de uitdagingen en mogelijkheden die gepaard gaan met de adoptie van dashboards en soortgelijke toepassingen; 1 jaar is 10%, 2 jaar is 20%, > 3 jaar is 30%;

  • Aantoonbaar ervaring specifiek binnen het Domein Bedrijfsvoering; geef maximaal 2 voorbeelden waaruit blijkt dat je bewezen resultaten hebt geboekt in het oplossen van vraagstukken op het gebied van informatiemanagement binnen dit domein. Elk overtuigend voorbeeld scoort 20 %.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.