Secretaris bezwaarschriften
gemeente Wijdemeren
Parttime
Noord-Holland
Geplaatst 3 dagen geleden
27-11-2024
Vacature kenmerken
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo’n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Opdracht
Juridische Zaken (JZ) bij gemeente Wijdemeren zoekt een veelzijdige secretaris bezwaarschriften voor het jaar 2025. Als secretaris werk je aan het voorbereiden van adviezen, woon je zittingen bij en schrijf je de conceptadviezen en verslagen uit. Wijdemeren hanteert hierbij één (Algemene) kamer; een veelzijdige functie want alles komt langs.
Als secretaris word je volwaardig onderdeel van ons kleine JZ-team. Met jouw komst erbij komt de samenstelling van het team er in 2025 als volgt uit te zien: 1 senior jurist, 1 allround juridisch adviseur, 1 administratieve ondersteuner en jij als secretaris bezwaarschriften. Het team is dus betrekkelijk klein, vandaar de gewenste veelzijdigheid. Indien nodig help je, bijvoorbeeld bij piekdruktes, ook aan andere JZ-gerelateerde taken. De bezwaarschriftencommissie komt gemiddeld 1x per 3 weken bijeen, op het gemeentehuis van Wijdemeren (Loosdrecht), op maandagavonden.
Competenties
- Uitstekende adviesvaardigheden;
- Teamplayer;
- Communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk);
- Resultaatgericht;
- In staat om verwachtingen, behoeften en wensen te vertalen naar de best passende oplossing.
Eisen
- Aantoonbare kennis van de AWB en de gemeentewet (benoem dit duidelijk in het cv).
- De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op dinsdagmiddag 3 december 2024.
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in Nederlands recht;
- Minimaal 2 jaar ervaring als secretaris van de gemeentelijke commissie bezwaarschriften;
Wensen
- Aantoonbare werkervaring in Ruimtelijk ordenings- en milieurecht (benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring in Sociale zekerheidswetgeving (benoem dit duidelijk in het cv).
- Aantoonbare werkervaring met het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures (benoem dit duidelijk in het cv);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als secretaris van de gemeentelijke commissie bezwaarschriften;
Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.