Parttime
Noord-Holland
Geplaatst 3 dagen geleden
01-12-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG17, SDG3, SDG9

Startdatum

02-12-2024

Aantal uur per week

0 uur p/w

Einddatum

02-12-2024

Standplaats

Diemen

Deadline

01-12-2024

Uurtarief

150 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Overheid, Project- en Programmamanagement, Zorg en Welzijn



Het Zorginstituut Nederland zoekt een strategisch en tactisch programma adviseur in de periode van 2 januari 2025 tot en met 31 december 2025 voor gemiddeld 20 uren per week.

Als strategisch en tactisch programma-adviseur ben je verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen bij de strategische en tactische sturing van complexe programma’s, met nadruk op gegevensuitwisseling binnen de zorgsector. Je speelt een cruciale rol in de transitie naar een toekomst waarin ketenpartijen zelfstandig en in samenwerking effectieve en veilige gegevensuitwisseling realiseren.

Je werkt samen met interne en externe stakeholders aan het ontwikkelen van een gedeelde visie, het borgen van kwaliteit en het behalen van programmadoelen. Je levert een inhoudelijke bijdrage aan de strategische koers en adviseert over de samenhang tussen technische, juridische, en operationele aspecten. Bovendien draag je bij aan de noodzakelijke cultuur- en gedragsverandering binnen organisaties en ketens.

Kernverantwoordelijkheden:

Strategisch en tactisch advies:

  • Adviseren over de richting, implementatie en sturing van programma’s gericht op


                gegevensuitwisseling.

  •  Analyseren van risico’s, issues en kansen en deze vertalen naar concrete acties.


Adviseert bij programmacoördinatie:

  • Waarborgen van de inhoudelijke en technische samenhang binnen programma’s.

  • Toezien op het behalen van juridische, kwaliteits en programmadoelstellingen


Coaching en kennisdeling:

  • Begeleiden en coachen van (junior) medewerkers en kennisoverdracht binnen    


                 teams.

Het Zorginstituut streeft ernaar zijn externe performance continu te verbeteren en doet dat in het besef dat een organisatie waar medewerkers zich thuis voelen daarvoor een voorwaarde is.
 

Eisen



  • Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 20 uren per week gedurende de periode tussen 02-01-2025 en 31-12-2025 (werkzaam op locatie van Zorginstituut Nederland).

  • Gezien de aard van de opdracht is het niet toegestaan dat zzp-ers zichzelf uit eigen naam aanbieden. Inschrijvers die opereren als detacheerder en personeel uitlenen of tewerkstellen is het wel toegestaan zzp-ers aan te bieden voor deze opdracht. De overeenkomst wordt in dat geval gesloten met de uitlenende inschrijver en niet rechtstreeks met de zzp-er.

  • Kennis en expertise: Uit het CV en aangeleverde motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over: Minimaal 10 jaar werkervaring in een strategische of leidinggevende functie binnen programma’s in de zorgsector;
    Minimaal 10 jaar werkervaring met stakeholdersmanagement en het opbouwen van bestuurlijk draagvlak;
    Minimaal 10 jaar werkervaring in het adviseren over technische, juridische en operationele aspecten van programma’s;
    Minimaal 10 jaar werkervaring op het gebied van wet- en regelgeving rondom gegevensuitwisseling, privacy en IT-implementaties in de zorg;
    Minimaal 7 jaar werkervaring met transities en veranderingen in cultuur en gedrag binnen ketens.

  • VOG: Bij aanstelling moet een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) worden overlegd.

  • Vormvereiste: Inschrijver levert 1 CV en 1 motivatiebrief van een kandidaat aan.


Wensen



  • Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat werkervaring heeft met stakeholdersmanagement en het opbouwen van bestuurlijk draagvlak.- Minder dan 10 jaar
    - Tussen 10 en 15 jaar
    - Tussen 15 en 20 jaar
    - Meer dan 20 jaar

  • Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat werkervaring heeft met transities en veranderingen in cultuur en gedrag binnen ketens.- Minder dan 7 jaar
    - Tussen 7 en 10 jaar
    - Tussen 10 en 15 jaar
    - Meer dan 15 jaar

  • Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat werkervaring heeft op het gebied van innovatieve ontwikkelingen op het gebied van gegevensuitwisseling.- Minder dan 10 jaar
    - Tussen 10 en 15 jaar
    - Tussen 15 en 20 jaar
    - Meer dan 20 jaar

  • Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat werkervaring heeft op het gebied van wet- en regelgeving rondom gegevensuitwisseling, privacy en IT-implementaties in de zorg.- Minder dan 10 jaar
    - Tussen 10 en 15 jaar
    - Tussen 15 en 20 jaar
    - Meer dan 20 jaar

  • Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat werkzaam is geweest in een strategische of leidinggevende functie binnen programma’s in de zorgsector.- Minder dan 10 jaar
    - Tussen 10 en 15 jaar
    - Tussen 15 en 20 jaar
    - Meer dan 20 jaar


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.