Parttime
Overijssel
Geplaatst 4 dagen geleden
27-11-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

16-12-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

16-06-2025

Standplaats

Haaksbergen

Deadline

27-11-2024

Uurtarief

130 euro p/u

Sector

Juridisch, Overheid



De gemeente Haaksbergen telt ongeveer 25.000 inwoners. De gemeenschap is actief en dynamisch. De gemeente heeft een uitgestrekt, 10.550 hectare, groot buitengebied met een schitterend coulisselandschap en fraaie natuurgebieden. Haaksbergen ligt in de zuidoosthoek van Twente (provincie Overijssel) aan de Duitse grens.
De gemeente Haaksbergen heeft de ambitie een toekomstbestendige, zelfstandige netwerkgemeente te worden. Dit betekent dat Haaksbergen sterk inzet op het voeren van de eigen regie, met de uitvoering zoveel mogelijk op afstand. Het doel naast de wettelijke opgaven is de “Visie Haaksbergen 2030” te realiseren.

Opdrachtomschrijving / Wat je gaat doen
Wil jij graag werken in een jong en dynamisch team met een goede sfeer? Als jij alles weet van het fysiek domein, je graag vastbijt in complexe vraagstukken en jouw kennis met collega’s wilt delen, dan is dit een mooie uitdaging voor jou!

Wat ga je doen?
Als Juridisch Adviseur Fysiek Domein heb je de verantwoordelijkheid voor het verstrekken van hoogwaardig juridisch advies en ondersteuning op het gebied van omgevingsrecht binnen de gemeente. Je speelt een essentiële rol in het beleidsontwikkelings- en besluitvormingsproces en draagt bij aan een rechtmatige en transparante uitvoering van onze taken.

Je bent de tweedelijns adviseur op het gebied van fysiek domein en je behandelt, binnen dit domein, de (hoger) beroepsprocedures. Je bent een waardevolle sparringpartner voor de juridisch medewerkers op het gebied van het fysiek domein maar ook voor de andere collega’s binnen Juridische Zaken. Jouw expertise en kennis zijn van onschatbare waarde bij het coördineren en adviseren over (interne) juridische vraagstukken, besluitvorming, regelgeving en privaatrechtelijke kwesties.

Eisen



  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde juridische opleiding op HBO-niveau.

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar juridische werkervaring voor een gemeentelijke setting.

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.


Wensen



  • De gesprekken vinden plaats op donderdag 5 december tussen 13:00 uur - 17:00 uur, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde juridische opleiding op WO-niveau.

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.• Je hebt een kritische blik en je kunt uitstekend risico’s beoordelen en belangen afwegen;
    • Je bent klantgericht, oplossingsgericht, flexibel en communicatief vaardig;
    • Je beschikt over goede uitdrukkingsvaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
    • Je krijgt energie om collega’s het vak te leren.

  • De kandidaat heeft kennis van het omgevingsrecht. Dit blijkt duidelijk zichtbaar zijn op het cv.

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar juridische werkervaring voor een gemeentelijke setting.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.