Parttime
Noord-Holland
Geplaatst 4 dagen geleden
01-12-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG10, SDG16, SDG5

Startdatum

02-12-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

02-04-2025

Standplaats

Amsterdam

Deadline

01-12-2024

Uurtarief

140 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Openbare orde en veiligheid, Overheid, Zorg en Welzijn



Wij zijn op zoek naar een ervaren en zelfstandig adviseur .
Als Adviseur Huiselijk Geweld en Kindermishandeling houdt je je bezig met het afhandelen van calamiteiten en het voorkomen of beperken van maatschappelijke onrust op het gebied van Huiselijk Geweld en Kindermishandeling.
Deze taak vervul je onder het dak van het Actiecentrum Veiligheid en Zorg.

AcVZ

Het Actiecentrum Veiligheid en Zorg (AcVZ) is als zorg- en veiligheidshuis van de regio Amsterdam-Amstelland verantwoordelijk voor de aanpak van complexe casuïstiek op het snijvlak van veiligheid, zorg en sociaal domein. Denk aan personen die zware criminaliteit plegen of ernstige overlast veroorzaken en die tegelijkertijd complexe sociale problemen hebben. Daarnaast creëert het AcVZ innovatieve beweging in programma’s met bestuurlijke prioriteit op het snijvlak van veiligheid en zorg. Dat doen we in nauwe samenwerking met onze netwerkpartners en op basis van wetenschappelijke inzichten.

We zijn een regionaal samenwerkingsverband van tientallen organisaties, van politie tot jeugdbescherming, van de reclassering tot de GGZ en GGD, die samen verschillende integrale programma’s uitvoeren waarin integrale persoonsgerichte regie een belangrijk onderdeel is. Besluitvorming vindt plaats in de Stuurgroep Veiligheid en Zorg, waarin alle partners vertegenwoordigd zijn en waarvan de burgemeester van Amsterdam voorzitter is. Bij ons werken ruim 120 mensen van verschillende organisaties: gemeente Amsterdam, de Amstellandgemeenten, politie, OM, JBRA, etc. Het merendeel van de medewerkers is in dienst bij de directie OOV van de gemeente Amsterdam, anderen zijn gedetacheerd vanuit een van de partners.

Je bent verbonden aan het programma tegen Seksuele Intimidatie en Seksueel Geweld (SISG) en legt daar verantwoording af.

Werkzaamheden

Als adviseur HGKM vertegenwoordig je OOV/ het AcVZ in de Regioaanpak HGKM ‘Veiligheid voor elkaar’ 2020-2024. Samen met collega’s van Onderwijs, Jeugd en Zorg maak je onderdeel uit van het integraal programmateam dat samenwerkt met de Amstellandgemeenten en partners als Veilig Thuis, de politie, het OM, Reclassering, Jeugdbescherming, Blijf Groep, etc.

• Daarnaast ben je, vanwege de inhoudelijke link met een aantal van jouw dossiers, verbonden aan het programmateam Seksuele Intimidatie en Seksueel Geweld van het AcVZ.

• Jouw belangrijkste inhoudelijke dossier is: het versterken van de Plegeraanpak huiselijk geweld. Je werkt daarbij samen met collega’s van Jeugd en Zorg om het zorgaanbod voor en de aanpak van plegers door te ontwikkelen en nieuwe initiatieven op te zetten. Ook stem je af met collega’s van SISG die zich bezighouden met het versterken van de plegeraanpak van seksueel geweld. Samen met de huidige adviseur HGKM zet je je in voor het versterken van de aanpak van Intiem terreur en Femicide.

• Daarnaast vervul je een belangrijke rol in het coördineren en afhandelen van calamiteiten en ernstige incidenten op het gebied van huiselijk geweld. Je informeert bestuurders, betrekt partners en bekijkt of een leersessie nodig is om verbeterpunten door te voeren. Bij het afhandelen van deze zaken, trek je (waar nodig) samen op met de Zedenadviseur, waardoor je dus waar nodig ook zedenzaken oppakt. Dit vraagt soms inzet buiten de reguliere werktijden.

• Als beleidsadviseur vervul je een rol in het opstellen van (jaar)rapportages en het voorbereiden van bijeenkomsten met partners.

• Samengevat: als adviseur HGKM houd je je bezig met interessante beleidsonderwerpen en projecten, adviseur je de burgemeester en (soms ook) de wethouders Zorg en Jeugdzorg en stuur je erop dat alles volgens planning verloopt. Enige (basis)kennis over het onderwerp en het werk van de genoemde partners is een pré.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Het Actiecentrum Veiligheid en Zorg (AcVZ) biedt mensen die met politie en justitie in aanraking komen en complexe problemen hebben, perspectief op een ander leven. Organisaties uit de werelden van veiligheid, zorg en sociaal domein komen samen in het AcVZ-netwerk tot een op maat gemaakte aanpak door het voeren van regie, het delen van expertise en door te innoveren. We doen samen wat nodig is en dragen zo bij aan een veiliger Amsterdam-Amstelland.

De aanpak van seksuele intimidatie en seksueel geweld tegen meisjes en vrouwen heeft prioriteit voor het College van Burgemeester en Wethouders van Amsterdam. Het programma tegen Seksuele Intimidatie en Seksueel Geweld (SISG) is in februari 2020 gestart en wordt uitgevoerd door het Actiecentrum Veiligheid en Zorg (AcVZ). Het AcVZ is de netwerkorganisatie waarin de gemeente Amsterdam en de vijf Amstellandgemeenten samenwerken met hun partners uit de werelden van veiligheid, zorg en sociaal domein (zie www.amsterdam.nl/acvz).

Het programma SISG heeft als doel om seksuele intimidatie en seksueel geweld beter te voorkomen en te bestrijden, slachtoffers eerder en effectiever te helpen, meer inzicht te krijgen in de problematiek en Amsterdammers bewuster te maken van het probleem en de hulpmogelijkheden.

Eisen



  • Eis - Beheersing competenties
    Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo/wo diploma.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • Eis - Verificatie Ervaring
    Verificatie van de ervaring van de kandidaat.

  • Eis - Verificatie kennis
    Verificatie van de kennis van de kandidaat.

  • Eis - Werk- en denkniveau
    De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft 2 jaar werkervaring op het gebied van beleidsadvisering.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring op het schrijven van bestuurlijk gevoelige dossier.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jr werkervaring op de inhoudelijk kennis van het onderwerp HGKM.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van crisisbeheersing, dan wel omgaan met calamiteiten.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in een bestuurlijke setting zoals een gemeente.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn


Wensen



  • Het tarief (met maximumtarief)

  • Toetsing van de competentie:
    Analytisch vermogen: Expert

  • Toetsing van de competentie:
    Omgevingsbewustzijn: Expert

  • Toetsing van de competentie:
    Politieke sensitiviteit: Expert

  • Toetsing van de competentie:
    Resultaatgerichtheid: Expert

  • Toetsing van de competentie:
    Samenwerken: Expert

  • Toetsing van de competentie:
    Schriftelijke vaardigheid: Expert

  • Van toepassing zijnde overeenkomstBijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 6 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing.

    Heeft u bovenstaande tekst gelezen en gaat u akkoord met de inhoud?

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij incidenten en calamiteiten de bereidheid om buiten kantoor te werken.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft kennis van de sociale kaart van een G4 Gemeente op het gebied van veiligheid en zorg.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.