Parttime
Gelderland
Geplaatst 4 dagen geleden
30-11-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16, SDG17, SDG9

Startdatum

06-01-2025

Aantal uur per week

28 uur p/w

Einddatum

31-12-2025

Standplaats

Apeldoorn

Deadline

30-11-2024

Uurtarief

90 euro p/u

Sector

ICT Informatievoorziening, Juridisch



Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

Algemeen
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.

Omschrijving project 
De AVG specialist zal de opdracht binnen de IT-directie, directie BOI, uitvoeren. In deze directie dienen een aantal specifieke onderdelen van de AVG/Privacy en AI te worden opgepakt zodat de directie na afronding van de opdracht meer AVG compliant is.

Opdrachtomschrijving

De werkzaamheden in deze opdracht betreffen

  • Het valideren en op juiste manier registreren van het Register van Verwerkingen met de persoonsgegevensverwerkingen uit de directie

  • Het beoordelen en opstellen van Data protection impact assessment (DPIA’s) van risicovolle persoonsgegevens- en AI verwerkingen binnen de directie.

  • Het introduceren van het vernieuwde datalekprotocol binnen de directie.

  • Het beoordelen en opstellen van verwerkersovereenkomsten en controleren/auditen op de naleving van verwerkersovereenkomst-afspraken door directie en de leveranciers.

  • Het opstellen van de Regelingen Medewerkerscontrole IT systemen

  • Het inrichten/controleren van Privacy by Design technieken bij de DevOps teams


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn

  • De kandidaat moet een uitstekende kennis en ervaring hebben van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en deze kunnen toepassen binnen een IT omgeving en moet zelfstandig binnen de directie bovenstaande werkzaamheden kunnen uitvoeren.


De op te leveren resultaten zijn
Het Register van Verwerkingen moet eind Q2 2025 volledig zijn bijgewerkt met de persoon gegevensverwerkingen van de directie BOI. Van de kandidaat wordt verwacht dat de DPIA’s medio Q4 2025 zijn afgerond en eventuele mitigerende maatregelen zijn geïmplementeerd. In Q1 wordt door de kandidaat het vernieuwde datalekprotocol geïntroduceerd bij de medewerkers van de directie, waarop vervolgens gedurende de looptijd van de inhuurovereenkomst de datalekken volgens protocol worden verwerkt. In 2025 dient de start te worden gemaakt met het auditen van lopende verwerkersovereenkomsten, waar wordt verwacht dat eind 2025 de 20 grootste leveranciers zijn beoordeeld. Ook zal in 2025 worden gestart met het controleren en daar waar nodig helpen inrichten of aanscherpen van Privacy by Design technieken/aspecten bij de DevOps teams. Van de kandidaat wordt verwacht dat eind 2025 de teams met de grootste persoonsgegevensverwerkingen op gebied van de actuele privacy by design aspecten zijn ingericht/aangepast. De Regeling Medewerkerscontrole zal eind Q2 2025 moeten worden opgeleverd.

De kandidaat is beschikbaar vanaf 06 januari 2025 tot en met 31 december 2025 voor minimaal 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen



  • Aantoonbare ervaring binnen een politiek/bestuurlijk omgeving.

  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.

  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:
    • Resultaatgericht;
    • Helicopterview;
    • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;
    • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief;
    • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
    • Proactief en initiatiefrijk;
    • Analytisch vermogen.

  • De kandidaat is beschikbaar vanaf 06 januari 2025 tot en met 31 december 2025 voor minimaal 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand.De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.

  • Ervaring met werken binnen een IT afdeling/directie.

  • Kennis en ervaring met AI en relevante AI wetgeving.

  • Minimaal 10 jaar recente en relevante ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld.

  • Minimaal 5 jaar ervaring als AVG specialist.

  • Privacy gecertificeerd zoals CIPP/E, CIPM of CDPO.

  • Taalniveau Nederlands minimaal B2.

  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.
    Verzoek om het cv in PDF formaat aan te bieden.Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.


Wensen



  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren opdracht gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de eisen van de opdracht hoe hoger de score.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.