Parttime
Utrecht
Geplaatst 4 dagen geleden
2024-11-21

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG17

Startdatum

22-11-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

22-03-2025

Standplaats

Zeist

Deadline

21-11-2024

Uurtarief

121 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Management, Overheid



De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.

Team
Strategie en Bestuur

Opdracht
Als bestuursadviseur in onze organisatie is voor jou geen dag hetzelfde. Je adviseert over diverse onderwerpen de Burgemeester en de vier Wethouders van de gemeente Zeist. Van interne vraagstukken tot vraagstukken die we samen met de inwoners van Zeist, collega gemeenten en andere samenwerkingspartners oppakken. Daarnaast geef je gevraagd en ongevraagd advies aan je collega’s en treed je op als sparringpartner bij diverse vraagstukken. Je draagt daarmee bij aan onze planning & controlcyclus. Ook maak je college- en raadsvoorstellen. Je hebt een grote rol in de samenwerking van Zeist met diverse partners in de regio. Je bent eigenaar van het relatiebeheer voor onder andere Reinigingsbedrijf Midden Nederland, OmgevingsDienst Regio Utrecht, Vereniging Nederlandse Gemeenten, Regionale Dienst Werk en Inkomen en Afvalverwijdering Utrecht en staat daarin de collegeleden met raad en daad terzijde.

 Dit ben je




  • Je bent in het bezit van een wo-diploma in een relevante richting en hebt al de nodige werkervaring waarin je mooie resultaten hebt behaald in een adviesrol.

  • Je hebt ervaring in het werken in regio gemeenten en bij voorkeur ken je onze regio goed.

  • Je bent energiek, breed geïnteresseerd en oeverloos nieuwsgierig.;

  • Je beschikt over een uitstekende politiek-bestuurlijke antenne. Naast het opvangen van signalen kun je ze ook omzetten in daden, dankzij je analytisch vermogen dat je koppelt aan een praktische insteek;

  • Je kunt tactisch en strategisch opereren op bestuurlijk niveau;

  • Als het gaat om adviesvaardigheden ben je een uitblinker. Je beheerst het spel van kracht en tegenkracht, kunt meeveren en tegengas geven, bent in staat om op basis van scenario’s te adviseren en kunt kansen en risico’s inzichtelijk maken, waarbij je staat voor je mening maar nooit star wordt;

  • Je maakt een krachtige en professionele eerste indruk, opereert zeer zelfstandig maar begeeft je ook gemakkelijk in gezelschappen van zeer diverse aard;


Competenties
Verder ben je:

  • Communicatief vaardig

  • Omgevingssensitief

  • Proactief

  • Teamspeler

  • Doelgericht, gedreven en enthousiasmerend

  • Verbinder


Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Do –
Is hybride werken mogelijk:  ja


Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 28 2024, vanaf 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • Aantoonbaar minimaal 24 uur per week beschikbaar gedurende de looptijd van de opdracht;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als bestuursadviseur binnen een gemeente;

  • Uiterlijk per 16 december 2024 beschikbaar;


Wensen



  • Aantoonbare kennis van omringende regio gemeenten bij gemeente Zeist;

  • Aantoonbare werkervaring op strategisch bestuurlijk niveau;

  • Minimaal 3 jaar ervaring in advisering regionale samenwerkingspartners in gemeenschappelijke regelingen;

  • Minimaal 5 jaar ervaring als bestuursadviseur binnen een gemeente;

  • Uiterlijk per 1 december 2024 beschikbaar.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Deze opdracht is gesloten, je kan niet meer reageren.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.