Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 7 dagen geleden
24-11-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG17, SDG9

Startdatum

25-11-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

25-11-2026

Standplaats

Den Haag

Deadline

24-11-2024

Uurtarief

150 euro p/u

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, Overheid, Project- en Programmamanagement, Techniek



Opdracht
Technisch management deelproject Binnenhof.

Opdrachtomschrijving
Voor de renovatie van het Binnenhof heeft het RVB een Programmadirecteur en een Programmateam aangesteld. Het programma is opgesplitst in verschillende deelprojecten, waarvoor verschillende integraal projectmanagement teams (volgens het IPM-model) zijn aangesteld. Eén voor het bouwdeel van de Eerste Kamer en Raad van State, een team voor het bouwdeel van de Tweede Kamer en een team voor Algemene Zaken. Daarnaast is er een team voor het realiseren van een technische hoofdinfrastructuur (THI), bestaande uit o.a. de energievoorziening, ICT hoofdinfrastructuur en andere centrale voorzieningen.

Als technisch manager ben je verantwoordelijk voor de kwaliteitsborging en technische raakvlakken van het deelproject Eerste kamer Raad van State. Deze rol vullen we in met een duo van een interne en een externe technisch manager; onderwerp van deze uitvraag. Je werkt vanuit een
IPM-team en samen met een omvangrijk intern team van technisch adviseurs op gebied van bijvoorbeeld constructie, brandveiligheid, elektrotechniek, bouwkunde etc.

De focus verschuift komend jaar van ontwerp naar uitvoering. Afstemming en samenwerking met de uitvoerende partijen neemt toe, evenals het afstemmen van raakvlakken met de andere deelprojecen.

Op basis van jouw ervaring met ontwerp- en realisatie van renovaties met een flink aandeel (E- en data)-installaties, complexe raakvlakken en liefst met monumentale panden, herken je wat aandacht vraagt en geef je sturing en coördinatie op wat nodig is om de TO-fase en straks de uitvoering goed te laten verlopen. Je beweegt je tussen diverse coördinerend architecten, diverse ontwerpteams, interne projectteams van het Rijksvastgoedbedrijf, (politieke) gebruikers en diverse externe stakeholders. Je werkt nauw samen met de ontwerp- en technisch managers van de
andere deelprojecten en vertegenwoordigt het RVB in overleggen met gebruikers en aannemers. Je acteert vanuit de rol van opdrachtgever, waarin het belang van een zorgvuldige vastlegging van besluiten, ontwerpafspraken etc. groot is, in het bijzonder de afstemming over raakvlakken met de
andere deelprojecten en de afstemming met de toekomstige gebruikers. Je hebt affiniteit met de gebruikers van de huisvesting aan het Binnenhof en je kunt hun werkprocessen snel doorgronden.

Je hebt oog voor de diverse deelbelangen en weet je staande te houden binnen de politiek bestuurlijke gevoelige context van deze renovatie.
De context waarin je werkt vormt een complex krachtenveld. Een goede onderlinge samenwerking is nadrukkelijk vereist. Je kunt daarom goed onderscheid maken tussen de zakelijke samenwerking en de persoonlijke samenwerking en hier bewust mee omgaan. Beïnvloedingsvaardigheid en
omgaan met druk zijn noodzakelijke competenties.

Meest essentiële competenties
De volgende competenties uit het Functiegebouw Rijk zijn het meest essentieel:
• Analytisch en systematisch denkvermogen
• Samenwerken
• Flexibiliteit
• Organisatiesensitiviteit
• Overtuigingskracht
• Creativiteit
• Plannen en organiseren

Eisen



  • Eis01: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde technische opleiding op Hbo-niveau in het fysieke domein, zoals architectuur/bouwkunde, werktuigbouwkunde, elektrotechniek.Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleidingen moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

  • Eis02: De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 10 jaar werkervaring. Hierbij is ten minste sprake van:A. De aangeboden kandidaat beschikt over ten minste 5 jaar relevante, aantoonbare werkervaring met de voorbereiding en realisatie van omvangrijke, complexe huisvestingsvraagstukken in de utiliteitsbouw. Hiervan is minimaal één opdracht gedaan vanaf start TO- tot en met oplevering.
    B. De aangeboden kandidaat beschikt over ten minste 5 jaar relevante, aantoonbare werkervaring met het werken aan utiliteitsbouwprojecten in een politiek bestuurlijke context.

    C. Tevens beschikt de aangeboden kandidaat over ervaring met:
    i) Het aansturen van een integraal technisch ontwerp- of adviesteam;
    ii) Technische kwaliteitsborging in besteks- en uitvoeringsfase;
    iii) Technisch raakvlakkenmanagement.
    D. De kandidaat beschikt vanuit opleiding of projectervaring over basiskennis van de technische disciplines constructie, elektrotechniek en werktuigbouwkunde.

    Toelichting relevante en complex: Onder relevante en complex wordt verstaan: In de rol van technisch manager of vergelijkbare rol aan projecten voor kantoren, monumenten en musea >10.000m2, gemeentehuizen, ziekenhuizen, stations, vliegvelden en gevangenissen. (Dit betekent dat referenties met eenvoudige utiliteitsbouw, waaronder hotels, hallen, commerciële bedrijfsruimten, als niet relevant worden beschouwd en niet meegenomen worden in de beoordeling).

    Toelichting politiek bestuurlijke context: Met een politiek bestuurlijke context wordt bedoeld een complexe samenwerking en besluitvorming op meerdere niveaus en plaatsen, meer dan op basis van eenvoudige hiërarchische sturing.
    Kandidaat kan voorbeelden noemen waarbij hij of zij in de rol van technisch manager of vergelijkbaar adviezen heeft gegeven om te komen tot het bereiken van consensus om de best passende kwaliteit van te bouwen object en het proces om daartoe te komen voor alle stakeholders te realiseren.

    Toelichting: Deze ervaring moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

  • Eis03: De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) of is bereid dit diploma op eigen kosten te behalen binnen drie weken na startdatum opdracht.Toelichting: Geldige diploma’s dragen het VCA/VCU-logo, de vermelding ‘Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA’, de naam van het Examencentrum VCA, kandidaat naam, geboortedatum en VCA diplomanummer.
    Bij het niet benoemen van VCA gegevens in het CV van de kandidaat en hierdoor de verificatie in het Centraal Diploma Register (CDR) https://www.vca.ssvv.nl niet kan plaatsvinden zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

    Uitwerking kandidaat
    Datum behalen VCA-VOL:
    Diplomanummer VCA-VOL:

  • Eis04: De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen).Toelichting: De opdrachtnemer deelt zijn werkzaamheden zelfstandig in. Wel vindt, voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is, afstemming met het Rijksoverheid plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt de opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij het Rijksoverheid.

  • Eis06: Benoem duidelijk in het CV bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4.De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op een los document, dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen). Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties.

    LET OP: Er kan in totaal 1 document worden geüpload. Het CV en de beschrijving van de wensen kunnen worden samengevoegd in 1 document, waardoor er een bestand (van maximaal 10 pagina’s A4) geüpload kan worden.

    Toelichting: De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

    Toelichting eisen: De werkervaring en afgeronde opleidingen zoals gevraagd in de eisen moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem de functie, bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van de functie, het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze gevraagde ervaring / kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

    Toelichting wensen: De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot aftrek van punten.

  • Eis07: De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door het Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld. Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet.

  • Eis08: De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten genoemd onder de toelichting. Daarnaast dienen de genoemde documenten voor aanvang (en/of zo spoedig mogelijk) geüpload te worden in het digitale (leveranciers)dossier.Toelichting: De volgende documenten vormen samen de Offerteaanvraag: 1. Dit document, de Offerteaanvraag in de inhuurapplicatie; 2. Beschrijving van de opdracht; 3. Programma van eisen (bijlage 1 op het Aanbestedingsplatform); 4. Concept overeenkomst (bijlage 2 op het Aanbestedingsplatform); 5. ARVODI-2016 (bijlage 3 op het Aanbestedingsplatform); 6. Procedurevoorschriften (bijlage 5 op het Aanbestedingsplatform).

    Documenten: GVA verklaring, bewijs van verzekering, beroepsaansprakelijkheid (alleen voor ZZP/ZZP via intermediair), bedrijfsaansprakelijkheid, VOG verklaring, formulier Integriteitsverklaring, formulier nevenwerkzaamheden, bewijs KvK inschrijving en de bijlage Model Integriteitsverklaring Rijk voor externen.

  • Eis09: In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.


Wensen



  • Eis10: Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht aanneemt.

  • Wens 01:
    De mate van ervaring (niet langer dan 7 jaar geleden) met het werken in complexe utiliteitsbouw projecten in een politiek bestuurlijke context.

    Met ‘complexiteit’ en ‘politiek-bestuurlijke context’ wordt dezelfde definitie gehanteerd als bij “relevant en complex” resp. ‘politiek bestuurlijke context’ onder eis 2 van dit document

    Aspecten:
    • Aantal projecten utiliteitsbouw
    • de mate van complexiteit van de politiek bestuurlijke context.
    • de mate van complexiteit van ontwerp en uitvoering

  • Wens02:
    Mate van het kennisniveau van verschillende technische disciplines met het oog op technisch raakvlak-management. (Niet langer dan 7 jaar geleden)

    Met ‘complexiteit’ wordt dezelfde definitie gehanteerd als bij “relevant en complex” resp. ‘politiek bestuurlijke context’ onder eis 2 van dit document

    Aspecten:
    • Aantal technische disciplines die betrokken zijn in utiliteitsbouw projecten waarvan parate basiskennis beschikbaar is.
    • Complexiteit van voorbeelden waarin de kandidaat vakinhoudelijke bijdrage levert aan besluitvorming over technische raakvlakken

  • Wens04:
    Mate van ervaring (niet langer dan 7 jaar geleden) met het werken in een omgeving met gerubriceerde informatie.

    Aspecten:
    • Aantal projecten
    • mate van informatie-verantwoordelijkheid vanuit rol en te beschermen belangen (TBB)


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.