Juridisch adviseur omgevingsplan
Gemeente Altena- Detachering
Parttime
Noord-Brabant
Geplaatst 1 week geleden
22-11-2024
Vacature kenmerken
Het team Omgeving en Vastgoed zoekt een jurist die een prominente rol heeft bij de juridische begeleiding van het omgevingsplan en alle ruimtelijk/juridische vragen die hier rondom spelen. De juridisch adviseur is tevens het aanspreekpunt voor collega’s en bestuur op het gebied van publiekrechtelijke onderwerpen.
- Je speelt een actieve en prominente rol bij de implementatie van de juridische aspecten van de Omgevingswet en het opstellen van het Omgevingsplan.
- Je voert mede regie op de verschillende wijzigingsbesluiten voor het omgevingsplan.
- Je wordt enthousiast van participatie en gaat samen met collega’s actief hiermee aan de slag.
- Je adviseert bij het opstellen van intentie-, anterieure- en samenwerkingsovereenkomsten op het terrein van Ruimtelijke Ontwikkeling.
Je bent team overstijgend vraagbaak en sparringpartner voor collega’s.
Eisen
- De kandidaat dient bereid te zijn tot een detavast-constructie, waarbij na een vastgestelde periode een overgang naar een vaste aanstelling bij de inlener plaatsvindt.
- In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau.
- Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
- Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft een diploma in het Nederlands Recht. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
- Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG.
- Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden door de leverancier na gunning ban de opdracht. Pas wanneer de VOG in bezit is kan gestart worden met de opdracht.
Op basis van het volgende profiel dient de VOG aangevraagd te worden:
-Algemeen screeningsprofiel
-Risicogebieden : 1,4,
-Functieaspecten : 11,12,41
Wensen
- Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat beschikt over pro-activiteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat heeft ervaring binnen een gemeentelijke organisatie in een juridische functie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft ervaring en affiniteit met het fysieke domein. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een politiek bestuurlijke/gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft ervaring met werken met Microsoft 365. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft kennis van de Algemene wet bestuursrecht. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft recente ervaring met Omgevingsrecht. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft recente ervaring met bestemmingsplannen. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.
Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.