Jurist omgevingsrecht (milieu)
Omgevingsdienst Haaglanden- Detachering
Parttime
Zuid-Holland
Geplaatst 1 week geleden
24-11-2024
Vacature kenmerken
Je beoordeelt de juridische aspecten en consequenties van (complexe) beschikkingen en meldingen.
Je geeft advies in het kader van de Omgevingswet. In voorkomende gevallen voer je op overtuigende wijze bezwaar- en beroepsprocedures.
Wie ben je
Je bent in staat om jezelf in korte tijd wegwijs te maken in de inhoud van procedures die wij binnen de Omgevingsdienst Haaglanden behandelen. In contacten ben je in staat je standpunt en visie helder en met overtuigingskracht te verwoorden. Je bent een enthousiaste en deskundige jurist, die een scherp oog heeft voor juridische valkuilen en oplossingen. Je weet prima in te schatten wat risicovol en wat houdbaar is en binnen de juridische kaders weet je te handelen tussen wat wel en niet mag en kan.
Maak werk van een duurzaam milieu in de regio Haaglanden als jurist bij de Omgevingsdienst Haaglanden. De Omgevingsdienst Haaglanden voert de milieutaken uit voor de negen gemeenten in de regio Haaglanden en daarnaast taken voor de provincie Zuid-Holland. Je komt te werken in het team Juridische & Bestuurlijke Zaken van de afdeling Toetsing & Vergunningverlening Milieu. Voor deze uitvraag ligt de nadruk op de bestuursrechtelijke advisering over de provinciale taken uit de voormalige Waterwet (nu Omgevingswet), grondwaterbescherming in de Zuid-Hollandse Omgevingsverordening en ontgrondingen. Deze taken van de Omgevingsdienst Haaglanden betreffen de vergunningverlening voor het hele grondgebied van de provincie Zuid-Holland. Ook vindt vanuit deze expertise advisering in het kader van mijnbouwlocatieactiviteiten.
Wij zoeken iemand met een WO-opleiding rechten met kennis, ervaring en affiniteit met bestuurs- en milieurecht. Jouw werk bestaat uit de juridische toetsing van vergunningen en ontheffingen, het adviseren van de vergunningverleners en het behandelen van bezwaar- en beroepschriften. Je voert de regie op complexe dossiers. We werken zaakgericht en maken daarbij gebruik van een VTH-zaaksysteem.
Eisen
- Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)
- De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er. Kandidaten die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, dienen een overeenkomst met loonuitbetaling te hebben via een detacheringsbureau of adviesbedrijf, die dan de offerte indient. Bemiddeling is onvoldoende.** Dit criterium dient naar waarheid ingevuld te worden. Indien blijkt dat dit niet zo is, wordt de opdracht per direct beëindigd.
- Kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding rechten.
Wensen
- De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een gesprek met de opdrachtgever.
- uitstekende communicatieve vaardigheden
- je handelt doelgericht
- je bent in staat om externe ontwikkelingen te vertalen naar de eigen organisatie
- sterk omgevingsbewustzijn
- verbinden
-Je bent een deskundige collega, die een scherp oog heeft voor de juridische valkuilen. - Kandidaat heeft ervaring met het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures in de afgelopen 5 jaar.
- Kandidaat heeft minimaal 1 recente, relevante referentie met contactgegevens op het CV toegevoegd.
- Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het juridisch begeleiden van de voorbereiding van besluiten en het toetsen daarvan.
(Dit dient aantoonbaar te blijken uit het CV) - Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante werkervaring op het werkterrein op het terrein van het omgevingsrecht.
- Motiveer de ervaring met het juridisch begeleiden van de voorbereiding van besluiten en het toetsen daarvan. Om de volledige punten te bemachtigen.
Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.