Bestuurssecretaresse
Stichting Albeda
Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 1 week geleden
Vacature kenmerken
Albeda is een regionaal opleidingsinstituut voor middelbaar beroepsonderwijs (mbo) en volwasseneducatie. Met 120 opleidingen, waarvan een aantal met meerdere uitstroomrichtingen, en een ruim aanbod van kortlopende cursussen en contractactiviteiten, zijn wij een van de belangrijkste opleidingsinstituten in de regio Rotterdam. We ontwikkelen ons onderwijs in samenwerking met bedrijven, gemeenten en overheidsinstellingen.
Voor de voorzitter van het college van bestuur van Albeda zijn we op zoek naar een bestuurssecretaresse op interim basis, voor 32 – 36 uur per week, in elk geval tot 1 april, mogelijk langer. We zoeken een ervaren bestuurssecretaresse die zich snel inwerkt, overzicht bewaart en energie krijgt van de dynamiek rond het bestuur van onze MBO-instelling.
Het bestuurssecretariaat ondersteunt het bestuur bij zijn werk. De twee leden van het college van bestuur hebben ieder eigen portefeuilles, maar werken nauw samen. Het team van het bestuurssecretariaat bestaat uit de bestuurssecretaris en een junior bestuurssecretaris, twee secretaresses van het college van bestuur en een algemene secretaresse. Je werkt nauw samen met de andere secretaresses onder leiding van de bestuurssecretaris.
Incidenteel ondersteun je andere collega’s van het bestuursbureau.
Wat ga je doen?
We zijn op zoek naar een enthousiaste collega die professionele dienstverlening belangrijk vindt. Je ondersteunt de voorzitter van het bestuur door agendabeheer, mail beantwoorden, vragen afhandelen, contacten onderhouden met interne en externe relaties en overleggen en bijeenkomsten organiseren. Tevens ben je het eerste aanspreekpunt voor externe en interne contacten van de voorzitter.
Het is aan jou om de dagelijkse gang van zaken voor de voorzitter te stroomlijnen en daarbij hem en de bestuurssecretaris waar mogelijk te ontzorgen. Je geeft proactief follow-up aan de acties van de bestuurder en je controleert de voortgang van actiepunten.
Concreet ondersteun je de bestuurssecretaris bij de voorbereiding van de vergaderingen van de raad van toezicht (vijf keer per jaar). Je notuleert deze vergaderingen en mogelijk ook met enige regelmaat de wekelijkse CvB-vergaderingen.
Eisen
- Je beschikt over sociale en communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als mondeling). Je communiceert makkelijk met alle lagen van de organisatie en externe relaties;
- Je blinkt uit in plannen en organiseren, je bent flexibel en creatief in het vinden van oplossingen en je houdt overzicht, ook tijdens hectische perioden;
- Je hebt een proactieve houding en het vermogen te anticiperen, ook onder druk;
- Ruime werkervaring in een soortgelijke functie;
- ‘Handig zijn’ met allerlei ict-toepassingen is een pré.
Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.