Ervaren toezichthouder milieu
Omgevingsdienst IJsselland- Detachering
Fulltime
Overijssel
Geplaatst 1 week geleden
Vacature kenmerken
Als toezichthouder ben je betrokken, besluitvaardig en helder in je communicatie. Je bent in staat om besluiten te nemen en mensen te overtuigen. Verder ben je:
- Nieuwsgierig en oplossings- en resultaatgericht;
- In staat goed te luisteren;
- Bekwaam in het combineren van zakelijkheid met creativiteit;
- In het bezit van een rijbewijs B;
- Je beschikt over goede schriftelijke en digitale vaardigheden.
Onze organisatie
Omgevingsdienst IJsselland is voortdurend in ontwikkeling door maatschappelijke veranderingen en de Omgevingswet. Wij werken nauw samen met de 11 gemeenten in onze regio en de Provincie Overijssel. Wij zijn dé regionale bron van kennis en advies binnen ons vakgebied en dit weerspiegelt zich in onze kernwaarden: proactief, verbindend en deskundig. Met een collegiale, pragmatische en benaderbare werksfeer en een team van 130 kundige collega's, bieden we de mogelijkheid om een waardevolle bijdrage te leveren aan onze omgeving, de organisatie en jouw persoonlijke ontwikkeling.
Ons team
Ons team bestaat uit 45 enthousiaste en gedreven collega's die samenwerken binnen verschillende disciplines zoals industrie, agrarisch, asbest en energie. We hechten waarde aan een prettige, informele werksfeer waarin ruimte is om te sparren en elkaar te helpen.
Opdracht
Als toezichthouder controleer je milieurelevante bedrijven, op de naleving van milieuwetgeving, behandel je meldingen van overlast en geef je advies. Bij klachten of afwijkingen kom je tot de juiste oplossingen en maatregelen, zorg je voor de juiste vervolgacties en leg je deze vast. Je stelt rapporten, besluiten en adviezen op basis van controles en jouw kennis van wet- en regelgeving op, en werkt nauw samen met onze interne specialisten, onze deelnemers en ketenpartners zoals het waterschap, de veiligheidsregio en de politie.
Competenties
- Zie pagina 99 van de kwaliteitscriteria VTH 3.0;
- Omgevingsbewust;
- Verbindend;
- Samenwerken;
- Verantwoordelijkheid (nemen en afleggen van);
- Assertiviteit.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr (invulling bespreekbaar)
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 27 november 2024 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Eisen
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo+ niveau;
- Aantoonbaar in bezit van rijbewijs B;
- Aantoonbare kennis van- en werkervaring met inrichtingsgebonden milieutoezicht;
- Kandidaat verklaart te voldoen aan de geldende kwaliteitscriteria VTH 2.3/3.0.
Wensen
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau richting mileukunde, chemie of milieutechnologie;
Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau richting mileukunde, chemie of milieutechnologie; (15 pt)
Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau richting mileukunde, chemie of milieutechnologie; (10 pt) - Aantoonbaar praktische ervaring met het uitvoeren van milieuinspecties en het opstellen van gedetailleerde inspectierapporten en handhavingsmaatregelen;
- Aantoonbare kennis van huidige milieuwetgeving en regelgeving, inclusief de Wet milieubeheer, omgevingswet en bijbehorende vergunningstrajecten;
- Aantoonbare werkervaring bij een omgevingsdienst of soortgelijke overheidsinstantie (maximaal 30 punten);
Aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring bij een omgevingsdienst of soortgelijke overheidsinstantie; (10 pt)
Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring bij een omgevingsdienst of soortgelijke overheidsinstantie; (20 pt)
Aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring bij een omgevingsdienst of soortgelijke overheidsinstantie; (30 pt) - Aantoonbare werkervaring met Powerbrowser / IJVI-zaaksysteem;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een omgevingsdienst of soortgelijke overheids instantie;
Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.