Fulltime
Utrecht
Geplaatst 1 week geleden
24-11-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

01-01-2025

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

01-01-2026

Standplaats

Utrecht

Deadline

24-11-2024

Uurtarief

120 euro p/u

Sector

Inkoop, Management, Overheid



Gemeente Utrecht is één van de grootste gemeentes in Nederland (G4 gemeente). Het organisatieonderdeel Ruimte is de ontwikkelorganisatie van het fysieke domein. Het werkveld van Ruimte is zeer divers en is onder andere verantwoordelijk voor het herstel van de Catharijnesingel en de ontwikkeling van een nieuwe wijk zoals Leidsche Rijn of de Merwedekanaalzone, maar ook voor de ontwikkeling van energiebesparende maatregelen of bodem- en archeologische onderzoeken. Kortom, er gebeurt veel binnen Ruimte en we hebben veel ambities voor de ontwikkeling van Utrecht.

Ruimte is georganiseerd in verschillende afdelingen verantwoordelijk voor gebiedsontwikkeling, beleid en bedrijfsvoering. Er werken ruim 1000 medewerkers binnen Ruimte. Contractmanagement is onderdeel van bedrijfsvoering. De spend van Ruimte bedraagt per jaar circa 100 miljoen euro bij bijna 1.600 verschillende leveranciers. Jaarlijks zijn er tientallen aanbestedingen en worden zo’n 8.500 bestellingen geplaatst. Ruimte heeft verschillende grote contracten en concessies lopen waar actief contractmanagement voor nodig is. Op dit moment zijn er verschillende ontwikkelingen binnen Ruimte en binnen de gemeente Utrecht die van invloed zijn op de toekomst van contractmanagement.

Daarom zoeken wij een kwartiermaker die het team contractmanagement in 2025 verder ontwikkelt en zorgt voor een toekomstbestendige plek in de organisatie.

Het team contractmanagement Ruimte is op dit moment nog beperkt tot twee medewerkers die zich volledig richten op specifieke programma’s binnen een afdeling. De verwachting is echter dat contractmanagement breder ingezet moet worden. Ook vanuit concern wordt meer focus gelegd op contractmanagement hetgeen impact zal hebben. Verder is er ook behoefte aan overstijgende afspraken en samenwerking met andere organisatieonderdelen. Hier valt winst te behalen. Daarnaast wordt er momenteel gewerkt aan de besluitvorming voor een contractmanagementsysteem. Mocht er gekozen worden voor een nieuw systeem dan staat de implementatie hiervan gepland in 2025.
Tot slot moet er ook worden onderzocht wat de meest passende doelgerichte positionering van deze taak is binnen Ruimte.

We zoeken iemand die contractmanagement binnen Ruimte kan begeleiden naar een stevige, toekomstgerichte positie, met in acht neming van geldende kaders, met oog voor mens en ambities. De kwartiermaker zal direct rapporteren aan de afdelingsmanager Bedrijfsvoering.

Je taken zijn: 
•    Opstellen plan en samen met team uitvoering geven aan het plan;
•    Afstemmen hebben met contracteigenaren (lijn) over koers van contractmanagement;
•    HR verantwoordelijkheid voor 2 fte met waarschijnlijk uitbreiding;
•    Team contractmanagement een bestendige positie geven in de organisatie;
•    Ontwikkelen en begeleiden van medewerkers in de verandering;
•    Implementatie en organisatie van nieuw contractmanagement systeem;
•    Ruimte vertegenwoordigen in concernbrede ontwikkelingen contractmanagement.

Jij hebt:  
•    Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het opzetten/implementeren van contractmanagement in een organisatie (voorkeur voor publieke organisatie);
•    Aantoonbare contractmanagement ervaring;
•    Vaardigheden op het gebeid van verandermanagement;
•    Bij voorkeur heb je ervaring binnen het fysieke domein;
•    Kennis en kunde van CATS CM (methodologie van gemeente Utrecht);
•    Werkervaring bij een overheidsinstantie.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:  
De gesprekken worden in overleg gepland. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Bij voorkeur ben je aanwezig op het Stadskantoor. Hybride werken behoort tot de mogelijkheden in overleg.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzp’ers niet toegestaan.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Eisen



  • Geef hier twee recente en relevante referenties op.Let op: dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:

    Referentie 1
    1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Referentie 2
    1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

  • Heb je aantoonbare werkervaring als contractmanager?

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?

  • Is de kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling door een bureau)?

  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.


Wensen



  • Aantal jaren ervaring als leidinggevende:- 0 tot 2 jaar
    - 2 tot 5 jaar
    - 5 jaar of meer

  • Aantal jaren werkervaring met het opzetten/implementeren van contractmanagement in een organisatie:- 0 tot 5 jaar
    - 5 tot 10 jaar
    - 10 jaar of meer

  • Geef een voorbeeld waaruit blijkt dat jij een organisatie hebt geholpen met het opzetten van contractmanagement. Wat was jouw rol, wat waren jouw werkzaamheden en wat was het resultaat?

  • Heb je ervaring binnen een publieke organisatie?

  • Heb je werkervaring binnen het fysieke domein?

  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

  • Voeg hier je CV toe.
    Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
    Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.

    Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

  • Wat is het telefoonnummer en emailadres?
    Vermeld hier de gegevens van de aanbieder van deze offerte. Deze gegevens worden gebruikt tbv kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.