Fulltime
Utrecht
Geplaatst 1 week geleden
26-11-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG1, SDG10, SDG8

Startdatum

27-11-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

27-05-2025

Standplaats

De Hoef

Deadline

26-11-2024

Uurtarief

90 euro p/u

Sector

Overheid, Zorg en Welzijn



Tussen Amsterdam en Utrecht ligt de gemeente De Ronde Venen in een groen en waterrijk gebied. De gemeente telt zo’n 45.000 inwoners en bestaat uit 8 dorpskernen. Het is een aantrekkelijke woongemeente in Het Groene Hart, met goede voorzieningen voor sport en recreatie. Het gemeentehuis staat in Mijdrecht.

Afdeling Sociaal Domein
De afdeling Sociaal Domein werkt samen met haar partners aan de missie dat onze inwoners meedoen, zich veilig en prettig voelen in hun buurt en huis, actief zijn en gezond leven, voor zichzelf zorgen, verantwoordelijk zijn voor hun eigen geluk en welzijn en omkijken naar anderen. Zij zorgt voor de sociale kant van het gemeentelijke beleid: zorg, welzijn, onderwijs, gezondheidszorg, opvoeding, inburgering en sociale activering, zodat elke inwoner zoveel mogelijk op eigen kracht kan bijdragen aan de participatiesamenleving. De afdeling levert producten op het gebied van de jeugdwet, de wet maatschappelijke ondersteuning en de participatiewet.

Opdracht
Als Klantmanager Werk Inburgering ben je verantwoordelijk voor alle werkzaamheden rondom de begeleiding van inwoners naar de arbeidsmarkt. Je begeleidt inwoners met een grote afstand tot de arbeidsmarkt en kijkt welke mogelijkheden er voor participatie zijn (werk/vrijwilligerswerk). Je stelt een plan van aanpak op en zet passende re-integratie instrumenten in. Je voert de regie over het traject en werkt daarbij nauw samen met accountmanagers en trainers.

Je geeft voorlichting over wet- en regelgeving en verwijst door naar hulpverlenende instanties. Je regelt zelfstandig de planning en afwerking van gesprekken, (her)onderzoeken, aanvragen en bewaakt de termijnen. Je werkt samen met andere professionals zoals maatschappelijk werk, Wmo, leerplicht en jeugd. Je stelt rapportages en beschikkingen op. Je verwerkt je afspraken en gespreksverslagen in het cliëntvolgsysteem Civision Wiz.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do.

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland op 3 december 2024 en aansluitend op 5 december 2024 met de geslecteerde kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 29 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • Een afgeronde opleiding op hbo niveau in de richting van Jobcoach of soortgelijk;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als klantmanager werk/re-integratieconsulent met kandidaten met een zeer lange afstand tot de arbeidsmarkt (zorgklanten/anders gemotiveerden/klanten met psychische problemen) (benoem dit duidelijk in het cv.);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als klantmanager werk/re-integratieconsulent met statushouders (benoem dit duidelijk in het cv.) in de afgelopen 5 jaar;

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2024 voor minimaal 32 uur per week;


Wensen



  • Aantoonbare kennis van de relevante wet- en regelgeving op het gebied van de participatiewet;

  • Aantoonbare werkervaring met Civision Wiz;

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als klantmanager werk/re-integratieconsulent met kandidaten met een zeer lange afstand tot de arbeidsmarkt in de afgelopen 10 jaar (benoem dit duidelijk in het cv.);


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.