Fulltime
Gelderland
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG10, SDG4, SDG8

Startdatum

01-01-2025

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

30-06-2025

Standplaats

Apeldoorn

Deadline

21-11-2024

Uurtarief

100 euro p/u

Sector

Overheid, Personeel en Organisatie



We zoeken een HRM-adviseur (36 uur) op basis van inleen die:

  • uitvoerend en strategisch bezig wil zijn;

  • teammanagers en afdelingshoofden wil adviseren over o.a. organisatieontwikkelingen, strategische personeelsplanning en complexe casuïstiek;

  • adviseert vanuit kennis, ervaring én lef.


Verantwoordelijkheden

Dit ga je doen
Wij werken samen aan het Apeldoorn van morgen! We werken intensiever dan ooit samen met onze collega’s, onze inwoners, ons bestuur en al onze partners aan het Apeldoorn van morgen. Wij zijn samen steeds op zoek naar het beste voor Apeldoorn. In het belang van de stad, de dorpen en haar 165.000 inwoners. We zijn als organisatie resultaatgericht en wendbaar. Tegelijk bewaren we waar nodig de rust en zijn we een lerende organisatie. Met deze visie op onze organisatie
werken we iedere dag aan onze manier van (samen) werken voor en met de Apeldoornse samenleving. In 2021 hebben we, om onze visie te ondersteunen, de structuur en de wijze van sturing aangepast. Deze wijzigingen zijn niet het doel, maar het middel om collega’s te helpen in de weg naar het beste voor Apeldoorn.

Wendbaarheid, strategische personeelsplanning, leren en ontwikkelen, functioneren, duurzame inzetbaarheid, HR-analytics en inclusie. Zomaar een aantal onderwerpen waar je mee aan de slag zult gaan. Als HRM-adviseur bij de gemeente Apeldoorn ben je namelijk verantwoordelijk voor HRM binnen jouw eigen account (teams, afdelingen en thema’s). Van A(advies) tot Z(iekteverzuim) en alles daar tussenin. Jij zorgt ervoor dat de basis op orde is en bent adviseur een stevige gesprekspartner op specifieke vakinhoudelijke onderwerpen. Concreet betekent dit dat je:

  • managers adviseert over alle HR-gerelateerde vraagstukken;

  • binnen jouw account ontwikkelingen signaleert en hier op inspeelt;

  • samen met collega’s projectmatig werkt aan organisatiebrede en afdelingsoverstijgende HR (beleids-)thema’s.


“Binnen een grote organisatie ben je verantwoordelijk voor een eigen account. Hierdoor krijg je met alle facetten binnen HR te maken. Dat maakt onze functie zo divers, complex én interessant.” HRM-adviseur Karlijn, jouw nieuwe collega.

Wat ga je morgen doen?
Er zijn grote vraagstukken die vragen om jouw expertise op het vlak van programma’s, projecten en interim management en binnen de bedrijfsvoering. De managers en medewerkers in jouw account streven naar integraliteit in de dienstverlening om de inwoners van de gemeente Apeldoorn nog beter van dienst te zijn.

Managers zijn druk bezig met de ontwikkeling van hun afdelingen en van hun medewerkers. Je onderzoekt wat helpend is in de ontwikkeling en gaat het gesprek aan om nieuwe of andere inzichten te brengen.

Werken voor Apeldoorn…
...betekent werken voor een open en ambitieuze organisatie. Met ruim 168.000 inwoners zijn we de 11e gemeente van Nederland. Met zo’n 2.000 collega’s werken we aan het Apeldoorn van nu én morgen.

Als HRM-adviseur werk je vanuit de afdeling Personeel en Organisatie samen met veel collega’s in de organisatie. Van directie tot aan afdelingshoofden en teammanagers, van adviseurs binnen P&O en bedrijfsvoering tot aan projectleiders, programmamanagers en adviseurs in de primaire processen.

Wat breng je ons?
Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg: dat is jouw motto. Dat de basis volgens bepaalde afspraken op orde moet zijn, dat weet je als geen ander. Maar waar het kan weet je van de gebaande paden af te wijken en sla je creatieve en innovatieve wegen in. (Eigen)wijs adviseren gaat jou gemakkelijk af. Daarnaast heb je ook:

  • een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van HRM of bedrijfskunde.

  • recente ervaring in een soortgelijke functie.


Iedereen doet mee
De gemeente Apeldoorn is een inclusieve organisatie. We zijn ervan overtuigd dat we met een diverse organisatie beter zijn voorbereid op de ontwikkelingen in de samenleving. Naast je talent en kwaliteiten breng je ook je achtergrond en voorkeuren met je mee. Je bent welkom.

Voorwaarden

  • De inleenkracht krijgt gedurende de opdracht een laptop en telefoon in bruikleen;

  • We werken plaatsonafhankelijk en dat betekent dat de inleenkracht de werkplek afstemt met de collega’s en op de activiteiten die zich op een dag voordoen. De werkplek kan op een werklocatie of thuis zijn; enkel vanuit huis werken is niet bespreekbaar.


De kandidaat is zo snel als mogelijk maar uiterlijk vanaf 1 januari 2025 inzetbaar tot en met 30 juni 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met drie (3) maal drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen



  • 1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.

  • De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 22 november 2024, 10:00 uur ingediend worden.Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.

  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO-opleiding op het gebied van HRM of bedrijfskunde.

  • De kandidaat heeft in de afgelopen drie (3) jaar ervaring opgedaan met personeelsinformatieysteem Youforce.

  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als HRM adviseur binnen een gemeente van vergelijkbare grootte (inwonersaantal) in de afgelopen 3 jaar;

  • De kandidaat is zo snel als mogelijk maar uiterlijk vanaf 1 januari 2025 inzetbaar tot en met 30 juni 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met drie (3) maal drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld.
    Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren.
    De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever.
    Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.


Wensen



  • 1. De kandidaat heeft ruime ervaring als HRM adviseur in het brede vakgebied.Beoordeling:
    - De kandidaat heeft 0 tot 1 jaar werkervaring als HRM adviseur (0 punten).
    - De kandidaat heeft 1 tot 2 jaar werkervaring als HRM adviseur (3 punten).
    - De kandidaat heeft meer van 3 jaar werkervaring als HRM adviseur (5 punten).

    Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + een korte motivatie.

  • 2. De kandidaat heeft ervaring met de HR21 functiewaarderingssystematiek.Beoordeling:
    - De kandidaat heeft geen ervaring met een functiewaarderingssystematiek (0 punten)
    - De kandidaat heeft ervaring met een vergelijkbaar systeem als HR21 (3 punten)
    - De kandidaat heeft ervaring met HR21 (5 punten).

    Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + een korte motivatie.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.