Fulltime
Utrecht
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG1, SDG10, SDG16

Startdatum

22-11-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

22-11-2025

Standplaats

Soest

Deadline

21-11-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Overheid, Project- en Programmamanagement, Zorg en Welzijn



De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Voor het programma Vluchtelingen zoeken wij een ervaren projectleider Opvanglocaties Vluchtelingen voor de opvang van Oekraïense ontheemden en asielzoekers binnen de gemeente. De projectleider Opvanglocaties Vluchtelingen is verantwoordelijk voor het realiseren van locaties waarmee aan de taakstellingen voor deze groepen kan worden voldaan. Als projectleider coördineer je de strategie, besluitvorming, de planning, zoektocht en realisatie van de locaties. Je adviseert het bestuur en de programmamanager over politiek-bestuurlijke aspecten. Daarnaast stuur je collega’s aan die werken aan sociaal beheer en onderhoud van bestaande opvanglocaties voor Oekraïense ontheemden en asielzoekers.

Wij zoeken nu tijdelijk extra projectleiderscapaciteit om de grote vraag op te vangen. Wat betreft asielopvang werken we aan de voorbereiding op de spreidingswet. Met een taakstelling van 287 asielopvangplekken en de wens om dat te verdelen over meerdere kleinschalige locaties, ligt er een behoorlijke taak om locaties aan te wijzen, die vervolgens door het COA worden verbouwd en in gebruik genomen.

Op dit moment hebben we zo’n tiental tijdelijke locaties in gebruik waar meer dan 200 Oekraïense vluchtelingen worden gehuisvest. Vanwege de tijdelijkheid van veel locaties is het een continue zoektocht naar nieuwe locaties. We streven er naar de huishoudens die nu hier wonen, naar school gaan en/of werken continuïteit van huisvesting in onze gemeente aan te bieden. Het sociaal en technisch beheer rondom Oekraïense vluchtelingen is belegd en wordt aangestuurd door de projectleider.

De opdracht vraagt affiniteit met het thema, een groot omgevingsbewustzijn en goede samenwerking met verschillende afdelingen van de gemeente en externen. Jouw ervaring in combinatie met uitstekende communicatieve vaardigheden en daadkracht maken dat je makkelijk schakelt met alle interne en externe partners.

Deze opdracht kan door 1 persoon worden uitgevoerd in 32 uur per week. Een bureau met een aanbod van 2 mensen voor elk 16 uur per week wordt ook van harte uitgenodigd om te reageren.
Mocht je na het afronden van deze tijdelijke opdracht interesse hebben in een baan als projectleider voor andere projecten binnen de gemeente Soest, dan zijn er mogelijkheden.

Competenties
- Projectmanagement
- Contractmanagement
- Leiderschap
- Samenwerken

Benodigd aantal professionals
1 professional voor 32 uur of 2 professionals voor elk 16 uur.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 25 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Eisen



  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bestuurlijke advisering in een politiek gevoelige context (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het schrijven van bestuur adviezen en succesvolle begeleiding van het besluitvormingsproces van begin tot einde (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider binnen het fysieke domein bij een gemeentelijke organisatie;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met integraal samenwerken binnen diverse teams van de gemeente op het thema gebiedsontwikkeling in brede zin (locatieontwikkeling, leefbaarheid, verkeer, groen, herontwikkeling etc.);

  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van participatie;

  • Beschikbaar per 1 december 2024 voor 16 of 32 uur in de week (benoem duidelijk de beschikbaarheid van de kandidaat);

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring met politiek gevoelige onderwerpen binnen het fysieke domein en/of het sociale domein;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.