Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 6 uur geleden
31-10-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16, SDG8, SDG9

Startdatum

01-02-2025

Aantal uur per week

32 uur p/w

Einddatum

31-12-2025

Standplaats

Den Haag

Deadline

31-10-2024

Uurtarief

145 euro p/u

Sector

Financieel Economisch, Overheid, Project- en Programmamanagement



De Taskforce Ombuigingen is een opdracht van de Korpschef om te komen tot concrete voorstellen/scenario’s hoe de politie meerjarig financieel in balans kan komen. De opdracht betreft de rol van projectleider voor deze Taskforce, tevens deelprojectleider van het spoor Financiën.

De projectleider maakt onderdeel uit van een klein kernteam (3-4fte), waarvan ook de intern opdrachtnemer van de Taskforce (directeur Financiën en Control) onderdeel is. De Taskforce kent daarnaast verschillende sporen met deelprojectleiders.

De projectleider coördineert samen met het kernteam dit geheel en is zelf deelprojectleider voor het spoor financiën. De projectleider is tevens – samen met het kernteam – verantwoordelijk voor het opleveren van het eindproduct in de zomer van 2025.

Het kernteam werkt op gelijkwaardige voet met elkaar samen. Over de inhoud van de op te leveren producten binnen de Taskforce wordt door projectleider en kernteam verantwoording afgelegd aan de referent Bedrijfsvoering van de Staf Korpsleiding.

Verantwoordelijkheden

Diepgaande financiële kennis, ervaring met de financiële wereld binnen zowel kerndepartement als in de uitvoering. Dit omdat voorstellen voor de Taskforce financieel vertaald moeten worden, er beheersing van uitgaven nodig is en middelen slimmer benut kunnen worden. Kennis van processen bij het departement en daar ook draagvlak voor voorstellen verkrijgen is van groot belang.

NB Dit is aanvullend op de financiële kennis die binnen de directie FenC en dienst Financiën intern beschikbaar is. Het gaat enerzijds om een uitbreiding van capaciteit om te kunnen voldoen aanvullend beslag dat de Taskforce legt op de beschikbare financiële expertise. Daarnaast wordt specifiek gevraagd om ervaring óók met de financiële processen op het departement.

Voor deze opdracht is een BO screening van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

LET OP: In verband met het spoedkarakter van deze opdracht, wordt deze aanvraag verkort uitgezet. Reageren kan tot 01-11-2024 tot 8.00 uur.

De Taskforce is reeds aan de slag, eerste tussenrapportage zal eind november worden opgeleverd, een tweede rapportagemoment volgt in het eerste kwartaal van 2024. In Juli 2025 wordt het  eindrapport opgeleverd met concrete voorstellen tot beheersing en besparing orde grootte 200/ 300 miljoen. De projectleider coördineert met het kernteam de totstandkoming van dit eindrapport. Voorstellen moeten realistisch en uitvoerbaar zijn en begrepen en uitlegbaar zijn ook voor departement en de gezagen.

Na juli 2025 zullen er nog enige werkzaamheden moeten worden uitgevoerd voor het afronden van de Taskforce en het voorbereiden van implementatie / ten uitvoer brengen van de opbrengst daarvan. Denk aan het formaliseren van decharge, beleggen van restpunten en ook het in gang zetten van implementatie van besluiten uit de Taskforce in de organisatie. De inschatting is dat hiervoor na 1 juli nog enkele maanden nodig zijn. De einddatum van de opdracht is daarom gesteld op 1/10/2025.

Contacten zullen plaatsvinden met financiële deskundigen van politie en ministerie (JenV), medewerkers en leiding vanuit de operatie en de bedrijfsvoering, rapportage naar leden KL, departement en het gezag.

Eis:

  • Kandidaat is in het bezit van een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op HBP/ WO niveau Bedrijfseconomie (MSc) of Bedrijfskunde (MSc).


Wens: 

  • Kandidaat staat ingeschreven als Registeraccountant bij de Beroepsorganisatie van accountants (NBA).


Eisen:

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar, minimaal 5 jaar werkervaring met accounting, control en producten t.b.v. P&C cyclus binnen een grote politiek bestuurlijke organisatie (+1000 medewerkers.


Wensen:

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar, minimaal 5 jaar werkervaring met overheidsfinanciën op strategisch niveau.

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar werkervaring opgedaan binnen de Politie.

  • Kandidaat heeft werkervaring binnen het baten-lasten stelsel en met geïntegreerde verplichtingen-kasadministratie.


Competenties

  • Probleemanalyse

  • Overtuigingskracht

  • Samenwerken

  • Organisatie sensitiviteit

  • Resultaatgerichtheid


Eisen



  • Eis 1.
    Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe.
    Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4.
    U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • Eis 2.
    Kandidaat is in het bezit van een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op HBP/ WO niveau Bedrijfseconomie (MSc) of Bedrijfskunde (MSc).Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.

  • Eis 3.
    Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar, minimaal 5 jaar werkervaring met accounting, control en producten t.b.v. P&C cyclus binnen een grote politiek bestuurlijke organisatie (+1000 medewerkers).Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).

  • Eis 4.
    Vereiste competenties/vaardigheden:Probleemanalyse: Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.

    Overtuigingskracht: Toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeën.

    Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.

    Organisatie sensitiviteit: Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen.

    Resultaatgerichtheid: Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.

    Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid:
    Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.

    Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.


Wensen



  • Wens 1.
    Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar, minimaal 5 jaar werkervaring met overheidsfinanciën op strategisch niveau.Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling.

    Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
    Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren.

    Puntenverdeling:
    0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
    1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen
    2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
    3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
    4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen
    5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen

  • Wens 2.
    Kandidaat heeft werkervaring binnen het baten-lasten stelsel en met geïntegreerde verplichtingen-kasadministratie.Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling.

    Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
    Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren.

    Puntenverdeling:
    0/5= Heeft geen werkervaring met het gevraagde
    1/5= Heeft 1 jaar werkervaring met het gevraagde
    3/5= Heeft 3 jaar werkervaring met het gevraagde
    5/5= Heeft 5 jaar werkervaring met het gevraagde

  • Wens 3.
    Kandidaat staat ingeschreven als Registeraccountant bij de Beroepsorganisatie van accountants (NBA).Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, worden geen punten toegekend.

    Puntenverdeling:
    0/5= Nee
    5/5= Ja

  • Wens 4.
    Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar werkervaring opgedaan binnen de Politie.De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.

    Puntenverdeling:
    0/5= Nee
    5/5= Ja


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.