Fulltime
Noord-Holland
Geplaatst 8 uur geleden
28-10-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG1, SDG10, SDG8

Startdatum

29-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

29-12-2024

Standplaats

Bussum

Deadline

28-10-2024

Uurtarief

75 euro p/u

Sector

Financieel Economisch, Overheid, Zorg en Welzijn



Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis.
Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.

De gemeente heeft ongeveer 59.000 inwoners. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten.

Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.

Over het team Schuldhulpverlening
We zijn een relatief nieuw team binnen de gemeente Gooise Meren. Wij voeren taken uit in schuldhulpverlening, budgetcoaching en vroegsignalering, Fase II hebben we uitbesteed. Het verbeteren van onze processen en werkwijzen hebben continue onze aandacht waarbij we ons op  dit moment vooral richten op Vroegsignalering en de processen van Schuldhulpverlening.

Dit alles doen we met gedreven collega’s in een open werksfeer.

Opdracht
Jouw verantwoordelijkheden
Als Budgetcoach maak jij onderdeel uit van ons team Budgetcoaching & Schuldhulpverlening. In deze functie ben jij verantwoordelijk voor het op maat coachen van onze klanten naar een grotere financiële zelfredzaamheid. Dit zijn voornamelijk klanten die door de consulent schuldhulpverlening worden doorverwezen naar jou en ook inburgeraars die nieuw in Nederland zijn.
Daarnaast heb je een rol bij het voorkomen van schulden bij klanten (preventie).

Deze vacature is voor tijdelijke vervanging. Daarom is een belangrijk deel van je werk dat je de caseload van een collega weer op gang helpt en er onderhoud op pleegt.

Een greep uit jouw takenpakket:
- Het voeren van 1-op-1 (coachings)gesprekken met klanten;
- Het opstellen van een Plan van Aanpak voor klanten;
- Het opstellen van een degelijk budgetplan en het voeren van een ordelijke administratie;
- Betalingsregelingen treffen tussen de schuldeisers en de klant;
- Regelmatig wordt het inkomen van een klant (tijdelijk) beheerd door een budgetbeheerder. B&A, een externe partij, wordt hiervoor ingeschakeld. Jij bent de schakel tussen de klant en B&A;
- In jouw rol als Budgetcoach ben je zowel intern voor collega’s als extern voor schuldeisers, B&A en andere partners Ambassadeur Budgetcoaching en Schuldhulpverlening van Gooise Meren. Je bent je bewust van deze bijzondere rol en weet je integer en professioneel te profileren.
- Waar nodig mee helpen ontwikkelen van sjablonen / werkwijzen / werkinstructies / systeeminrichting;
- Waar nodig meehelpen met activiteiten omtrent schuldhulpverlening;

Wie je bent
- Je bent een betrokken, gedreven persoon die doortastend te werk gaat;
- Je hebt hbo werk- en denkniveau;
- Je hebt inlevingsvermogen;
- Dankzij jouw coachende gespreksstijl weet je richting te geven aan een gesprek, zonder dat jij jezelf boven de klant plaatst;
- Binnen de financiële kaders kijk jij steeds mee naar de mogelijkheden voor de klant;
- Je weet aansluiting te vinden bij de klant en kunt ingewikkelde regelingen makkelijk uitleggen;
- Je werkt zorgvuldig, komt afspraken na en bent samenwerkingsgericht.

Competenties
- Betrokken;
- Gedreven;
- Doortastend;
- Vindingrijk;
- Flexibel;
- Coachen;
- Inlevingsvermogen.

Eisen



  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 30 oktober 2024 en/of donderdag 31 oktober 2024 .

  • Goede beheersing Engelse taal en woord en geschrift (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als budgetcoach;

  • Startdatum is uiterlijk 4 november 2024;

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.


Wensen



  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met schuldhulpverlening (schuldregelen fase I en fase II);

  • Aantoonbare kennis van- en/of werkervaring met het programma Suite (licht dit duidelijk toe in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met Vroegsignalering (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met integraal samenwerken met ketenpartners sociaal domein (licht dit duidelijk toe in het cv);

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als budgetcoach (Fase I);


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.