Parttime
Zuid-Holland
Geplaatst 2 dagen geleden
30-10-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG12, SDG8, SDG9

Startdatum

31-10-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

31-10-2025

Standplaats

Den Haag

Deadline

30-10-2024

Uurtarief

95 euro p/u

Sector

Overheid, Personeel en Organisatie



Het Sociaal Kernteam Westland is een overheids BV, die werkt in opdracht van de gemeente Westland. Het SKT verleent hulp aan inwoners in Westland van alle  leeftijden in het kader van de jeugdwet en de Wmo. Er werken 120 professionals verdeeld over vijf teams. Drie teams zijn binnen het primaire proces verantwoordelijk voor de zorgvragen in de regio’s Wateringen, Naaldwijk en ‘s-Gravenzande. Onze zorgregisseurs worden daarbij inhoudelijk bijgestaan door academisch geschoolde gedragswetenschappers. De bureaudienst verzorgt daarnaast de triage en het intakeproces van de zorgvraag. Het bedrijfsbureau ondersteunt de organisatie met de administratie, bedrijfsvoering en HR. Iedereen werkt hier met hetzelfde doel: rust en evenwicht in de situatie van de cliënt.

Opdracht
Ben jij een ervaren HR adviseur die het leuk vind om samen met het management te sparren over HR zaken? Ben jij innovatief, creatief en implementeer jij graag verbeteringen? Lees dan snel verder, want dan is deze functie bij het SKT helemaal iets voor jou!

De functie van HR-adviseur is veelzijdig. Je houd je bezig met zowel operationele-, tactische- en strategische werkzaamheden. Dit zorgt ervoor dat geen dag hetzelfde is en dat je veel afwisseling hebt gedurende de dag.

Een greep uit de werkzaamheden die je gaat doen:

  • Zowel kort-, frequent-, preventief- als lang verzuim heeft voor jou geen geheimen. Je fungeert als sparringpartner voor de desbetreffende manager die het traject begeleid. Je bent op de hoogte van de huidige wet- en regelgeving (WvP) en adviseert waar nodig. Je onderhoudt het contact met de Arbodienst en je hebt geregeld overleg met de verzuimconsulent. Daarnaast heb je ervaring met complexe verzuimtrajecten die dreigen vast te lopen.



  • Up-to-date houden/ verbeteren van beleidsstukken en regelingen.Of het nou gaat om het stagebeleid, de gratificatieregeling, het duurzame inzetbaarheidsbeleid, de ontwikkelcyclus of het agressieprotocol. Jij weet hier wel raad mee.



  • Geregeld komen er projecten voorbij die opgepakt dienen te worden. Denk hierbij aan bv. het laten uitvoeren van een PMO, het opstellen van een vitaliteitsprogramma en het onderzoeken van de verschillende mogelijkheden m.b.t. de inzet van de Arbodienst



  • AFAS beheer.


Jij bent verantwoordelijk voor het verder uitbouwen en verbeteren van de functionaliteiten en de workflows in AFAS. Dit doe je samen met een externe AFAS specialist.

  • Back-up voor de maandelijkse controle van de salarisadministratie

  • RI&E


De RI&E is opgesteld en het plan van aanpak ligt klaar. Samen met twee preventiemedewerkers ga jij aan de slag met de uitvoering van het plan van aanpak.

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden. Effectief kunnen communiceren met medewerkers, managers en externe partijen. Dit omvat zowel mondelinge (complexe informatie helder en beknopt presenteren) als schriftelijke (opstellen van rapporten n beleidsdocumenten) communicatie, evenals het vermogen om actief te luisteren (behoefte en zorgen begrijpen).



  • Analytisch vermogen.Je kunt trends identificeren, problemen diagnosticeren en op gegevens gebaseerde beslissingen nemen.



  • Kennis van het arbeidsrecht.Toepassen en borgen van relevante wet- en regelgeving.



  • Probleemoplossend vermogen.Complexe (personeels)problemen aanpakken en effectieve oplossingen aanreiken. Dit omvat het snel en efficiënt nemen van beslissingen in ingewikkelde situaties en het vinden van praktische oplossingen.


Competenties

  • Communicatieve vaardigheden;

  • Analytisch vermogen;

  • Kennis van het arbeidsrecht;

  • Probleemoplossend vermogen.


Eisen



  • Aantoonbare werkervaring met AFAS Beheer, benoem waar deze is opgedaan;

  • Aantoonbare werkervaring met complexe langdurige verzuimcasussen ;

  • Aantoonbare werkervaring met het optimaliseren/ opstellen van beleidstukken en regelingen;

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 6 november 2024

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als HR-adviseur;

  • Minimaal aan afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van HRM;


Wensen



  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het optimaliseren/ opstellen van beleidstukken en regelingen binnen een gemeentelijke organisatie, licht dit duidelijk toe;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met complexe langdurige verzuimcasussen, licht dit duidelijk toe door middel van een voorbeeld;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein van een gemeente;

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 9 jaar als HR-adviseur;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.