Projectleider Duurzaamheid
Gemeente Zwartewaterland- Detachering
Fulltime
Overijssel
Geplaatst 15 uur geleden
30-10-2024
Vacature kenmerken
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.
Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 2000 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing.
Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.
Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.
Opdracht
Projectgericht werken, duurzaamheid, aanpakker en teamplayer, zijn dat woorden die bij je passen? Dan zoekt de Gemeente Zwartewaterland jou voor deze interessante vacature. Wij zijn al druk bezig met het verduurzamen van de gebouwde omgeving. Een collega heeft hiervoor subsidies aangevraagd maar nu moeten deze projecten worden uitgevoerd, daarvoor zoeken wij jou!
Het zijn geen standaard projecten waar je verantwoordelijk voor bent, ze vragen om creativiteit. Je kan hierbij denken aan het verduurzamen van woningen die slecht geïsoleerd zijn. De regels zijn niet altijd passend, woningeigenaren willen niet zomaar doen wat je vraagt, we weten niet precies wie we moeten helpen en dat gaan we uitvinden. Een brief en website hebben we wel, maar daar redden we het niet mee.
Het leuke aan het werken bij ons is dat we een energiek, betrokken en lerend team zijn. Dat is ook wel logisch bij de energietransitie. We moeten nog uitvinden wat het beste werkt en hoe we mensen kunnen betrekken bij de opgaven die er liggen. Daarnaast hebben we al ervaring en kunnen daarom elkaar helpen, zo versterken we elkaar, ons team en onze aanpak.
Deze uitdaging is precies iets voor jou!
Als je een echte aanpakker bent en organiseren en communiceren in je bloed zit. Je beschikt over werkervaring met projectmatig werken, je weet hoe je overzicht houdt en hoe je projecten moet managen, zowel financieel als qua uren en prestaties. Want we moeten ons verantwoorden bij de provincie en het Rijk (SiSa).
Competenties
- Omgevingsbewust;
- Communicatief sterk;
- Probleemoplossend vermogen;
- Organisatietalent;
- Bestuurlijke sensitiviteit.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 4 november 2024 van 15:00 uur tot 17:00 uur.
Eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau;
- Beschikbaar per 1 november 2024 voor minimaal 36 uur per week;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider op het gebied van duurzaamheid binnen een gemeentelijke instelling;
Wensen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in de richting van Duurzaamheid, omgeving, geografie;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het organiseren van bewonersbijeenkomsten over duurzaamheid;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het schrijven en uitwerken van beleid, collega en raadvoorstellen op het gebied van duurzaamheid;
- Aantoonbare werkervaring met SiSa;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider op het gebied van duurzaamheid binnen een gemeentelijke instelling;
Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.