Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 2 dagen geleden
28-10-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

24-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

01-01-2025

Standplaats

Bodegraven

Deadline

28-10-2024

Uurtarief

100 euro p/u

Sector

Juridisch, Overheid



Als Juridisch Adviseur ben jij het aanspreekpunt voor de gehele organisatie als het gaat om juridische vraagstukken.
Je gaat graag in gesprek met bestuurders, domeindirecteuren, teammanagers en medewerkers en weet jouw juridische adviezen te vertalen naar praktische oplossingen.
Je hebt een goede kennis van het bestuursrecht en aantoonbare kennis van diverse vakgebieden.
Je adviseert en ondersteunt bij het opstellen van juridische correspondentie, contracten, besluiten en gemeentelijke wet- en regelgeving.
Je adviseert over vraagstukken over bestuursrecht, verzoeken o.b.v. de Wet open overheid, toepassing van de Gemeentewet, de Algemene Plaatselijke Verordening, gemeenschappelijke regelingen en andere adviesvragen vanuit de organisatie.

Wat ga je doen?

  • Je adviseert collega’s en bestuurders over privaatrechtelijke en bestuursrechtelijke vraagstukken en relevante ontwikkelingen.

  • Je stelt bestuurlijke stukken op c.q. toetst verordeningen, beleidsregels en mandaten.

  • Je bent bekend met overeenkomsten en toetst deze op rechtmatigheid.

  • Je coördineert en behandelt verzoeken in het kader van de Wet open overheid en denkt mee over actieve openbaarmaking.

  • Je bent lid van het AVG team en adviseert en denkt mee over privacyvraagstukken.

  • Je vertegenwoordigt de gemeente in voorkomende gevallen bij bezwaar en in (hoger) beroep.

  • Je bevordert de algemene juridische kennis (Algemene wet bestuursrecht, Gemeentewet, Wet open overheid e.d.) bij de collega’s.

  • Je levert een proactieve bijdrage aan de juridische kwaliteit van de gemeentelijke dienstverlening.

  • Je verzorgt in voorkomende gevallen de digitale bekendmaking van de gemeente.


Wat breng je mee?

  • Je hebt een juridische studie afgerond op WO-niveau.

  • Je hebt aantoonbare kennis van kennis van bezwaar- en beroepsprocedures, omgevingsrecht, privaatrecht en/of bestuursrecht.

  • Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente, bij voorkeur op een juridische functie/afdeling.

  • Je vindt het interessant om zelfstandig nieuwe rechtsgebieden eigen te maken en die kennis te delen.

  • Je bent flexibel, proactief en denkt vooruit om je collega’s zo optimaal mogelijk te ondersteunen.

  • Samenwerken is voor jou een vanzelfsprekendheid, maar je kunt ook zelfstandig goed je weg vinden.


Wie zijn wij?
Een gemeente waar een hoogwaardige dienstverlening richting onze inwoners, ondernemers en bezoekers, hoog in het vaandel staat. Onze medewerkers nemen verantwoordelijkheid, pakken eigenaarschap en ondernemen actie. Onze toegevoegde waarde vertaalt zich in zowel werken mét als vóór de inwoners om samen tot de beste resultaten te komen. Wij betrekken onze inwoners actief bij onze plannen en geven ruimte aan hen om zelf initiatieven te nemen. Wij werken met ruim 240 toegewijde collega’s in vier domeinen integraal samen aan diverse opgaves en thema’s zoals die vanuit de samenleving op ons af komen. Deze samenorganiserende manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij zijn trots op onze collega’s en helpen hen bij hun persoonlijke groei. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving.

Eisen



  • Je hebt aantoonbare kennis van bezwaar- en beroepsprocedures, omgevingsrecht, privaatrecht en/of bestuursrecht.

  • Je hebt een juridische studie afgerond op WO-niveau.

  • Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente, bij voorkeur op een juridische functie/afdeling.


Wensen



  • Je bent flexibel, proactief en denkt vooruit om je collega’s zo optimaal mogelijk te ondersteunen.

  • Je vindt het interessant om zelfstandig nieuwe rechtsgebieden eigen te maken en die kennis te delen.

  • Samenwerken is voor jou een vanzelfsprekendheid, maar je kunt ook zelfstandig goed je weg vinden.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.