Parttime
Groningen
Geplaatst 8 uur geleden
31-10-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

01-01-2025

Aantal uur per week

14 uur p/w

Einddatum

30-06-2025

Standplaats

Hoogezand

Deadline

31-10-2024

Uurtarief

130 euro p/u

Sector

ICT Informatievoorziening, Overheid, Project- en Programmamanagement



De gemeente Midden-Groningen zoekt op korte termijn een Projectleider voor de implementatie van generieke software binnen het Sociaal domein.
Toelichting opdracht
De gemeente Midden-Groningen heeft een nieuwe generieke software voor het sociaal domein, X-Works, aangeschaft.
Het doel is de nieuwe generieke software te implementeren, waarmee optimale ondersteuning van de inwoners en de gemeentelijke medewerkers (binnen WMO en Werk&Inkomen domeinen) mogelijk is.
Met de implementatie moet de techniek op orde en werkend worden gemaakt. Gegevens van de oude naar de nieuwe applicatie worden overgezet. Nieuwe werkprocessen worden ingericht. Alle benodigde koppelvlakken worden gerealiseerd en medewerkers worden getraind om op de nieuwe manier te gaan werken.
Binnen het implementatieproject moeten daarom de volgende zaken opgeleverd worden:

  • Een uitgewerkt projectplan in overleg met de gemeente Midden-Groningen en de softwareleverancier;

  • Het technisch en organisatorisch implementeren van de nieuwe software, inclusief benodigde koppelingen;

  • Het migreren en converteren van gestructureerde data (inclusief documenten) van de oude systemen naar het nieuwe systeem;

  • Het op locatie (laten) opleiden van de eindgebruikers, functioneel applicatiebeheerders en kern-gebruikers;

  • Medewerkers worden na implementatie – extra – begeleidt in het werken met de nieuwe applicatie.


Opdracht:
De projectleider:

  • Is verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe systeem binnen het sociaal domein van de gemeente Midden-Groningen;

  • Is verantwoordelijk voor een goede, werkende, tijdige en door de organisatie geaccepteerde oplevering van het binnen het afgesproken budget, tijd en eisen/specificaties;

  • Stelt , in overleg met de leverancier, een gedetailleerd projectplan op (incl. migratieplan, opleidingsplan, communicatieplan), en leidt de projectgroep van de implementatie;

  • Stuurt op de voortgang van het project, rapporteert aan de opdrachtgevers en escaleert zonodig;

  • Zorgt voor de benodigde afstemming met de teams, de adviseurs informatiemanagement, de functioneel applicatiebeheerder, de kerngebruikers en de externe leveranciers;

  • Zorgt voor communicatie over het project naar de lijnorganisatie en voor afstemming met de lijnorganisatie over functionele vragen.


Kandidaatomschrijving


We vragen een Projectleider met:

  • Ervaring als projectleider binnen het gemeentelijke domein (middelgrote / grote gemeente);

  • Kennis van en ervaring met erkende projectmethoden zoals PRINCE2, Scrum e.d.;

  • HBO/Academisch werk- en denkniveau;

  • Kennis van het gemeentelijke sociaal domein;

  • Kennis van de sociaal domein systemen, kennis van X-Works is een pre;

  • Recente ervaring met de implementatie van X-Works bij een gemeente;

  • Recente ervaring met een implementatietraject binnen de gemeente Midden-Groningen, bij voorkeur in het Sociaal domein is en pre;

  • Kennis van het gemeentelijk applicatielandschap.


Interviewplanning


De interviews worden in overleg gepland ZSM na de sluitingsdatum van indienen offertes.

Eisen



  • Kennis/ervaringAls projectleider heb je aantoonbare kennis van sociaal domein systemen en recente ervaring met de implementatie van de X-Works applicatie binnen een middelgrote / grote gemeente;
    Toon dit aan met het CV. Referentie vereist


Wensen



  • Ervaring
    -Ervaring als projectleider in het sociaal domein en aantoonbare ervaring met erkende projectmethoden zoals PRINCE2 en Scrum.

  • Implementatie
    Recente ervaring met een implementatietraject binnen de gemeente Midden-Groningen, bij voorkeur in het sociaal domein

  • InterviewBij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Tijdens het interview zullen we toetsen op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.

  • Opleiding/kennis
    HBO/academisch werk- en denkniveau en kennis van het gemeentelijk applicatielandschap.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.