Fulltime
Overijssel
Geplaatst 2 dagen geleden
27-10-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG8

Startdatum

28-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

28-10-2025

Standplaats

Hasselt

Deadline

27-10-2024

Uurtarief

70 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Bouwkunde- en Civiele techniek, Infra, Overheid



De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Opdracht
Wil jij de vraagbaak zijn op het gebied van grondtransacties, ben jij specialist in privaatrechtelijke overeenkomsten en wil jij werken in een enthousiast team? Dan is deze rol interessant voor jou!


Als Medewerker Grondzaken houd je je bezig met verschillende werkzaamheden op het gebied van privaatrecht en grondzaken, verkoop van (bouw)grond, verhuur en bruikleen van gemeentelijke eigendommen. De werkzaamheden betreffen o.a. het opstellen van de nodige contracten in opdracht van de Adviseur Grondzaken en de daarbij behorende correspondentie. Verzoeken/vragen van burgers over aankoop, verhuur of bruikleen van gemeentegrond komen bij jou binnen en worden in eerste instantie door jou behandeld. In voorkomende gevallen assisteer je ook bij het opstellen van adviezen  voor college/raad en voorstellen voor de directie. Je werkt nauw samen met de Adviseur Grondzaken en collega’s van andere teams.  Daarnaast heb je ook veel externe contacten met bijvoorbeeld burgers, notarissen en verschillende (nuts)bedrijven. Daarnaast ondersteun je de Adviseur Grondzaken waar mogelijk, bijvoorbeeld het beoordelen van concept-akten en zorg je ervoor dat de werkprocessen efficiënt kunnen verlopen.

Problemen? Nee, uitdagingen! Door wat jij al hebt gezien, ben je niet snel meer uit het veld te slaan. Je bent stressbestendig, flexibel, sociaal en een verbinder. Je communiceert helder en vriendelijk, zowel mondeling als schriftelijk. Je hebt voelsprieten voor bestuurlijke verhoudingen en kent de sociale regels. Dat zorgt voor waardering en respect binnen het kleine, hechte team waarin je werkt.

Competenties
- Je hebt affiniteit met juridische vraagstukken, privaatrecht en administratieve vraagstukken;
- Je bent politiek-bestuurlijk sensitief en omgevingsbewust, waardoor je goed kunt omgaan met maatschappelijke en bestuurlijke verhoudingen;
- Je kunt zelfstandig werken en je bent breed inzetbaar;
- Je bent dienstverlenend ingesteld en hebt het belang van onze burgers en bedrijven voorop staan;
- Je bent in staat om opdrachten aan externen helder en eenduidig te formuleren.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja/nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 30 oktober 2024 van 13:00 uur tot 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Eisen



  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Rechten;

  • Aantoonbare werkervaring / stage ervaring binnen een overheidsinstelling;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring / stage ervaring op het gebied van de Omgevingswet;

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk).


Wensen



  • Aantoonbare kennis van de gemeentewet;

  • Aantoonbare werkervaring / stage ervaring in de afgelopen 8 jaar het opmaken en wijzigingen van overeenkomsten op het gebied van grondzaken;

  • Aantoonbare werkervaring / stage ervaring in de afgelopen 8 jaar met het opstellen van besluiten op bezwaar en het behandelen van klachten;

  • Aantoonbare werkervaring / stage ervaring in de afgelopen 8 jaar met het samenwerken met diverse partners uit het ruimtelijk domein bij een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring met juridische vraagstukken en daaropvolgende administratieve vraagstukken (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);

  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.