Integratiecoach inburgering
Gemeente Heerenveen
Parttime
Friesland
Geplaatst 5 dagen geleden
29-10-2024
Vacature kenmerken
Als integratiecoach begeleid jij inburgeraars bij hun start in de gemeenten, werk je met hen aan het bevorderen van de zelfredzaamheid en het wegwijs worden in de samenleving. Daarbij werk je nauw samen met de Klantmanagers Inburgering en de Specialisten Inkomen en de Medewerkers Budgetbeheer.
Je valt binnen het team Inburgering en werkt samen met een collega Integratiecoach die per 1 oktober 2024 is begonnen. In eerste instantie bieden we een arbeidsovereenkomst bij de gemeente Heerenveen voor de duur van 1 jaar.
Verantwoordelijkheden
Wat ga je doen?/Taken
- Je biedt hulp bij alle praktische zaken rondom de verhuizing van het AZC naar de woning in de gemeente
- Aanvragen van de eerste basisvoorzieningen (uitkering, toeslagen en dergelijke)
- Begeleiden bij de aanmelding en inschrijving bij verschillende instellingen, zoals de gemeente, zorgverzekeraar en school
- Helpen bij het invullen van formulieren (op papier en schrift)
- Uitleg geven over procedures en instanties en bemiddelen in het contact
- Je biedt wekelijks maatschappelijke begeleiding aan voor de duur van 1 jaar gericht naar zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden;
- Je begeleidt naar het bevorderen van de financiële zelfredzaamheid;
- Je bewaakt de voortgang en onderhoudt contacten met de inburgeraar;
- Je signaleert en verwijst indien nodig door naar de daarvoor aangewezen betrokken collega/samenwerkingspartner.
Jouw profiel
- Je beschikt over een Mbo-opleiding;
- Je hebt affiniteit met de doelgroep en ervaring in het begeleiden van deze doelgroep;
- Je beschikt over de volgende competenties; communicatieve vaardigheden, resultaatgericht, klantgericht, betrokken, motiverend, zelfstandig en kan georganiseerd werken;
- Je beschikt b.v.k. over een rijbewijs en eigen vervoer;
- Je kunt omgaan met weerstand en tegengestelde belangen;
- Je spreekt bij voorkeur een van de talen Arabich of Tigrinya en/of hebt zelf een achtergrond als statushouder.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 18-11-2024 tot en met 17-11-2025 voor 24-28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
Eisen
- De kandidaat beschikt over een Mbo-opleiding.
- De kandidaat beschikt over een rijbewijs en eigen vervoer.
- De kandidaat heeft ervaring in het begeleiden van deze doelgroep.
- U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Wensen
- De kandidaat kan omgaan met weerstand en tegengestelde belangen.
- De kandidaat spreekt bij voorkeur een van de talen Arabisch of Tigrinya en/of heeft zelf een achtergrond als statushouder.
Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.