Parttime
Gelderland
Geplaatst 5 dagen geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

22-10-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

22-01-2025

Standplaats

Elburg

Deadline

21-10-2024

Uurtarief

125 euro p/u

Sector

Administratief Secretarieel, Beleid- en adviesdiensten, Overheid, Voorlichting en Communicatie



Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl.

Opdracht
- Je voert zelfstandig de dagelijkse taken van de griffie uit. Je vervangt tevens de griffier bij haar afwezigheid;
- Je verzorgt de voorbereiding, ondersteuning en afhandeling van raads- en commissievergaderingen (BOB methode) en raadsontmoetingen, waaronder:
- Opstellen van agenda’s;
- Adviseren van de raadsleden over de inzet van raadsinstrumenten, zoals moties, amendementen en initiatiefvoorstellen
- Afhandeling van de vergaderstukken van de raad;
- Verzorgt, registreert en archiveert de inkomende en uitgaande post;
- Bewaakt de voortgang van de afdoeningsvoorstellen;
- Het up-to-date houden van het raadsinformatiesysteem in Ibabs;
- Het ondersteunen van voorzitters;
- Incidenteel verslaglegging;
- Je organiseert mede diverse activiteiten voor de raad (raadsontmoetingen), zoals werkbezoeken (binnen en buiten gemeentehuis);
- Je onderhoudt contact met inwoners (particulieren en ondernemers) die willen inspreken of vergaderingen van de raad willen bijwonen;
- Je levert een bijdrage aan het optimaliseren en verbeteren van de informatiestromen en andere werkprocessen;
- Je draagt bij aan goede communicatie en informatie voor de raad;
- Je begeleidt raadswerkgroepen, waaronder de Jeugdraad waarvoor je contactpersoon bent.

Competenties


- Je beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit en begrijpt de rol die de griffie daarin vervult;
- Je werkt secuur en accuraat en weet van aanpakken;
- Je bent digitaal vaardig. Je hebt affiniteit met ICT toepassingen van de raad en raadsinformatiesystemen (ervaring Ibabs is een pré)
- Je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
- Je kunt goed plannen en organiseren;
- Je bent assertief;
- Je bent bereid flexibele werktijden te werken (zowel overdag als in de avonduren);
- Je bent een positieve teamspeler die goed kan samenwerken en bijdraagt aan het gezamenlijke resultaat;
- Je beschikt over relativeringsvermogen;

Eisen



  • Aantoonbare werkervaring als (commissie) griffier of raadsadviseur (licht dit duidelijk toe in het cv);

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo juridisch niveau;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente tot 25.000 inwoners.

  • Een afgeronde opleiding op Wo juridisch niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het werken op een griffie;

  • Uiterlijk beschikbaar per 4 november 2024 voor 24 uur per week.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.