Fulltime
Noord-Holland
Geplaatst 22 uur geleden
01-12-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG17, SDG9

Startdatum

02-12-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

02-06-2025

Standplaats

Purmerend

Deadline

01-12-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

ICT Informatievoorziening, Overheid, Project- en Programmamanagement



De gemeente Purmerend en in het bijzonder het team ICT is volop in ontwikkeling. Als gemeente willen we weten wat er in de stad speelt, in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners, ondernemers én collega’s gaat. Het team ICT bestaat uit 40 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties op de juiste manier werken zodat onze collega’s zich optimaal kunnen inzetten. Door groei van de stad en organisatie, verbreden onze aandachtsgebieden en de daarmee samenhangende uitdagingen.

Opdracht
We zijn op zoek naar een enthousiaste en ervaren projectleider ICT. Samen met de andere projectleiders werk je aan het uitvoeren van projecten uit het projectportfolio. De projecten zijn een mix van projecten die een businessvraagstuk oplossen, en de implementatie van nieuwe software of complexe wijzigingen van bestaande software.

Je krijgt er energie van om meerdere projecten gelijktijdig aan te sturen. Een voorbeeld van een project wat we komend jaar gaan uitvoeren en waar we een projectleider voor zoeken is de implementatie afval- en planningssysteem. Ons informatievoorziening/ ICT-landschap verandert continu, zodat we ook projecten uitvoeren voor de optimalisatie van ons netwerk en infrastructuur.

Je bent verantwoordelijk voor het inrichten van de projectorganisatie, je zorgt dat de juiste disciplines worden betrokken bij het uit te voeren project. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opstellen van plannen en het bewaken van scope, tijd, geld en kwaliteit. Je hebt overzicht, stuurt bij waar nodig en laat je niet verleiden tot technisch inhoudelijke discussies. Bij het komen tot projectresultaten rapporteer en reageer je op risico’s en zorg je voor een zorgvuldige overdracht aan de beheerorganisatie.

Jij

  • Je geeft leiding / operationele sturing aan ICT projecten;

  • Je bent verantwoordelijk voor de inrichting van een passende projectorganisatie;

  • Je voert je werkzaamheden uit volgens het projecten proces in samenwerking met andere disciplines;

  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over de uitvoering van het project of de oplossing die door het project wordt opgeleverd;

  • Je draagt zorg voor een efficiënte inzet van beschikbare middelen

  • Je rapporteert maandelijks over de voortgang en verwachtingen aan opdrachtgever, teammanager en portfoliomanager;

  • Je escaleert issues tijdig naar opdrachtgever, teammanager of portfoliomanager;

  • Je evalueert de uitvoering van projecten en draagt verbeteringen aan.


Competenties

  • Je bent gedreven, resultaatgericht en denkt in kansen en oplossingen.

  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om te schakelen tussen verschillende niveaus binnen de organisatie.

  • Je bent in staat om collega’s positief te coachen, te ondersteunen en te overtuigen bij .

  • Je bent een verbinden tussen ICT en de klantdomeinen.


Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Planning
De fysieke gesprekken de gemeente zijn gepland op dinsdag 17 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 10 december bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

 

Eisen



  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in projectmanagement;


Wensen



  • Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, ICT of informatica ;

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeente;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider/projectmanager ICT;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.