Parttime
Overijssel
Geplaatst 1 week geleden
25-11-2024

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG8, SDG9

Startdatum

01-01-2025

Aantal uur per week

8 uur p/w

Einddatum

01-01-2026

Standplaats

Zwolle

Deadline

25-11-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Overheid, Project- en Programmamanagement


Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.


Beschrijving Economie en Cultuur
Je gaat aan de slag bij de afdeling Economie en Cultuur (EC), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het economische en culturele beleid. Enkele voorbeelden van belangrijke thema’s zijn energie, innovatie, het sociaal-cultureel vestigingsklimaat en de arbeidsmarkt. Er is een intensieve samenwerking met burgers, bedrijven, andere overheden en verschillende belangengroepen, waarbij wordt ingespeeld op initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Regionale economie, Vrijetijdseconomie, Agro & Food, Cultuur, Sociale Kwaliteit, Nieuwe Energie.

Opdracht
De provincie Overijssel is leadpartner van het project. Dit compacte interreg project loopt nu circa 1 jaar en bestaat uit 4 partners die samenwerken aan grensoverschrijdende opgave binnen de archeologie. Hiervoor is een archeologisch thema uitgekozen (Trechterbekers) en wordt er binnen drie werkpakket gewerkt aan;
- Kennisontwikkeling;
- Kennisdeling;
- Beleidsuitwisseling.
De projectleider is verantwoordelijk voor het algemeen management van het project. Dat houdt in: coördinatie en aansturing activiteiten, voortgangsbewakingen planning. Waaronder het zorgen voor de projectadministratie, declaraties en uitbetalingen, inclusief inhoudelijke en financiële verslaglegging en verantwoording volgens de eisen van Interreg. Ook het zorgen voor regelmatige communicatie naar buiten over de voortgang en uitkomsten van het project volgens de communicatie vereisten van Interreg. Je bent aanspreekpunt voor het interreg programma en zorgt dat er afstemming is met en tussen de project partners. Het financiële management en de kostenclaims en voortgangsrapportages worden door een gespecialiseerd bureau gedaan dat ingehuurd is door de provincie, dit bureau ondersteunt ook bij het projectmanagement. De werkpakketen worden inhoudelijk getrokken door verschillende project partners. Overijssel trekt hierin het kennisdeling werkpakket, de provinciaal archeoloog is hier eerste aanspreekpunt voor. Wel zorgt de projectleider voor goede interne afstemming tussen provinciale organisatie en archeoloog. Een beleidsmedewerker cultuur/erfgoed zal als aanspreekpunt binnen de eenheid Economie en Cultuur dienen ook richting het provinciale bestuur.

Competenties
1. Verbindend, extern: in staat eenvoudig een netwerk te onderhouden alsmede uit te bouwen en personen en instanties in het netwerk aan elkaar te verbinden, alsmede intern: goed instaat provinciale collega's met elkaar te verbinden en zich te laten commiteren aan de opgestelde Duitslandagenda;
2. Communicatief sterk in woord en geschrijft;
3. Uitstekende beheersing van de Duitse taal;
4. Complexe vraagstukken kunnen omzetten naar concrete acties;
5. Resultaatgericht.

Eisen



  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 29 november 2024 tussen 11.00 uur en 13.00 uur.

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker binnen een overheidsinstelling;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met Nederlandse en Duitse samenwerking (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);


Wensen



  • Aantoonbare netwerk binnen overheden in Nordrhein Westfalen en/of Niedersachsen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld en wanneer dit is geweest);

  • Aantoonbare werkervaring met communiceren met verschillende stakeholders op bestuurlijk niveau binnen Nederland en Duitsland.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Nederlandse en Duitse samenwerking binnen een overheidsinstelling (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);

  • Uitstekende beheersing van de Duitse taal (dit zal getoetst worden in het gesprek);


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.