Fulltime
Gelderland
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16

Startdatum

02-01-2025

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

30-04-2025

Standplaats

IJzendoorn

Deadline

20-11-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Juridisch, Openbare orde en veiligheid



De functie
Voor het team Juridische Zaken, Openbare Orde en Veiligheid en Inkoop bij het thema Koers zoeken wij :

een juridisch adviseur/secretaris commissie bezwaarschriften
36 uur per week

van 2 januari t/m 30 april 2025 (met verlengingsoptie 3 x 4 maanden)

Wat ga je doen?

  • adviseert bestuur en organisatie over algemeen publiek- en privaatrechtelijke aangelegenheden gericht op juridische kwaliteitszorg en beheersing van juridische risico’s

  • adviseert over verschillende rechtsgebieden waaronder het sociaal, ruimtelijk en openbaar domein

  • het verzorgen van het secretariaat van de commissie bezwaarschriften

  • het behandelen van bezwaar- en beroepszaken


Wat heb je in huis?

  • Kennis van en ruime ervaring met juridische advisering

  • Kennis van en ruime ervaring met het secretariaat commissie bezwaarschriften

  • Kennis van en ruime ervaring met bestuursrecht( Awb),sociaal domein (Wmo, Jeugdwet, Participatiewet, subsidies), openbare ruimte

  • Kennis van en ervaring met Omgevingsrecht, handhaving, APV, privacy wet- en regelgeving en aanbestedingsrecht is een pré

  • Ruime ervaring met werkzaamheden binnen  een gemeentelijke organisatie

  • Universitaire opleiding Nederlands recht/HBO-rechten


Competenties > wordt tijdens het gesprek getoetst

  • Proactief en zelfstandig adviseren

  • Gevoel voor werken in een politiek-bestuurlijke omgeving

  • Planmatig werken en schrijven

  • Schakelt makkelijk in stijlen van communiceren en adviseren zodat je gesprekken kan beïnvloeden en soepel kan afstemmen op verschillende gesprekspartners.

  • Vindt de weg snel in de organisatie

  • Hands on

  • Werkt zowel zelfstandig als in samenwerking met anderen aan resultaten


Eisen



  • Kandidaat beschikt over een WO of HBO opleiding richting Rechten

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring als secretaris commissie bezwaarschriften in de afgelopen 5 jaar

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met bestuursrecht in de afgelopen 5 jaar

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het voeren van verweer in bezwaar en beroep

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met mediation en informele aanpak

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met sociaal domein in de afgelopen 5 jaar

  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als juridisch adviseur binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar


Wensen



  • De gesprekken vinden plaats op donderdag 28 november. Hier graag rekening mee houden.

  • In een gesprek wordt getoetst in hoeverre de kandidaat voldoet aan de beschreven competenties en persoonskenmerken :Je werkt zowel zelfstandig als in samenwerking met anderen aan resultaten

    Projectmatig werken is routine.

    Je schakelt makkelijk in stijlen van communiceren zodat je gesprekken kan beïnvloeden en soepel kan afstemmen op verschillende gesprekspartners.

    Gevoel voor het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving.

    Vanuit je vakexpertise ben je vooral in staat om te adviseren vanuit het bestuurlijke belang en vanuit een partnerrol in te zetten op het bereiken van beleidsdoelen van de organisatie.

  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar

  • Kennis van en ervaring met Omgevingsrecht, handhaving, APV, privacy wet- en regelgeving en aanbestedingsrecht


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.